۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۵۹

تدوین برنامه اجرایی قطار سریع‌السیر تهران - مشهد تا اردیبهشت ماه

تدوین برنامه اجرایی قطار سریع‌السیر تهران - مشهد تا اردیبهشت ماه

معاون وزیر راه از تدوین برنامه عملیاتی اجرای قطار سریع‌السیر تهران-مشهد تا پایان اردیبهشت خبر داد و گفت: این پروژه مجوز ماده ۲۱۵ قانون برنامه پنجم را دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه بررسی نحوه اجرای دستور رئیس جمهوری برای تسریع در شروع عملیات اجرایی راه آهن سریع السیر تهران – مشهد با حضور امیر محمود غفاری معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی، سید میعاد صالحی مدیرعامل شرکت راه آهن ج. ا. ایران، نمایندگان سازمان برنامه و بودجه کشور، وزارت نفت، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا برگزار شد.

جابه‌جایی ۴۱ میلیون نفر مسافر در سال

غفاری با بیان اینکه محور مذکور به طول ۸۷۰ کیلومتر احداث خواهد شد، گفت: با توجه به اهمیت آن در جابه‌جایی ۴۱ میلیون نفر مسافر در سال از توجیه لازم برخوردار است.

وی با توجه به مطالعات و اقدامات صورت گرفته ظرف بیش از یک سال گذشته بیان کرد: در ماه جاری برنامه عملیاتی اجرای پروژه قطار سریع‌السیر تهران – مشهد تدوین می‌شود.

اعلام آمادگی سرمایه گذاران داخلی و خارجی

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به حجم بالای منابع مورد نیاز برای اجرای این پروژه گفت: با توجه به اعلام آمادگی سرمایه گذاران و بخش‌های فنی و اجرایی داخلی و همچنین اعلام آمادگی سرمایه گذاران خارجی برای اجرای این پروژه، سبد تأمین مالی متنوع آن طراحی و به زودی برای اتخاذ تصمیم نهایی تقدیم دولت خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی بهره‌گیری کامل از نتایج تجربیات موجود، اتخاذ تدابیر لازم برای انتقال تکنولوژی و مستند سازی لازم تحت یک مدیریت متمرکز و فازبندی عملیاتی پروژه با رویکرد بهره برداری کامل هر یک از فازها را از الزامات اجرایی این پروژه دانست.

استفاده حداکثری از کنسرسیوم مشاوران توانمند برای طراحی و نظارت

غفاری همچنین با اشاره به برخورداری پروژه قطار سریع السیر تهران – مشهد از مجوز ماده ۲۱۵ قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: سعی ما بر این است که از حضور کنسرسیوم مشاوران توانمند داخلی و خارجی برای طراحی و نظارت مطمئن و کامل پروژه حداکثر بهره را داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: این معاونت با ترکیب همه منابع و روش‌های تأمین مالی ممکن از جمله انواع تهاتر نفت، منابع عمومی، مشوق‌ها و امتیازات مالی، تأمین مالی فاینانس، تخفیف سود بازرگانی تجهیزات وارداتی، امتیاز معادن، مولدسازی و غیره نسبت به تهیه سبد متنوع تأمین مالی راه آهن تهران – مشهد اقدام می‌کند.

کد خبر 6103298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • رسول IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۲
      0 0
      سلام آیا برای طرح های آینده مثل طرح قطار سریع السیر تهران تبریز و تهران اصفهان پیش بینی نحوه اتصال شده است؟ از الان اگر طرح جامع کلان باشه بعد ها دوباره کاری و هزینه اضافه نمیشه طرح عاقلانه شاید این باشه که از هر کدام از شهر های اصفهان و مشهد و تبریز به واسطه تهران به هم متصل شوند