۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۲۴

استاندار آذربایجان شرقی:

فعالیت های فرهنگی، هنری و ادبی نیازمند برنامه تحولی جدی است

فعالیت های فرهنگی، هنری و ادبی نیازمند برنامه تحولی جدی است

تبریز- استاندار آذربایجان شرقی گفت: برای فعالیت های فرهنگی، هنری و ادبی نیازمند برنامه تحولی جدی و تغییر نگاه هستیم تا شرایط را عادی درک نکنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، مالک رحمتی صبح یک شنبه در جلسه نظارت ستادی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با اشاره به تأکیدات مؤکد رهبر معظم انقلاب بر مسائل فرهنگی در طول دهه‌های گذشته افزود: اگر فرمایشات آقا را درک می‌کردیم، امروز با این شدت از جنگ ترکیبی و شناختی تمام عیار دشمن مواجه نبودیم.

وی با تاکید بر اینکه در کنار اولویت‌های اقتصادی نباید از مسائل فرهنگی غفلت کنیم، اضافه کرد: عقب ماندگی‌های تاریخی عرصه فرهنگ ضرورت نگاه عمیق به آن را می‌طلبد.

وی با تقدیر از تلاش نهادهای فرهنگی استان گفت: با این وجود نمی‌توان در این عرصه به وضعیت موجود اکتفا کرد، بلکه باید به افق‌های دوردست متوجه بود.

نماینده عالی دولت در آذربایجان شرقی تاکید کرد: برای فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی نیازمند برنامه تحولی جدی و تغییر نگاه هستیم تا شرایط را عادی درک نکنیم.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی جامعه، مدیران باید نگاه تحولی را جاری و ساری کنند و این روند را هم از خودشان شروع کنند، ادامه داد: شورای فرهنگ عمومی بهترین ظرفیت برای تحقق نگاه تحولی در عرصه فرهنگ استان است.

وی با اشاره به اینکه نظام هماهنگ و یکپارچگی در بین نهادهای فرهنگی متنوع و متکثر استان باشد، بیان کرد: مساجد استان با برخورداری از امکانات فیزیکی و فضای معنوی، بهترین بستر برای طراحی و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری، ادبی و معرفتی است.

رحمتی با بیان اینکه انجام کار فرهنگی دردسر دارد، افزود: احیای طراحی لباس‌های سنتی و متناسب با فرهنگ ایرانی و اسلامی یکی از مصادیق عینی نگاه تحولی در عرصه فرهنگی است.

وی تاکید کرد: امروز یکی از اولویت‌های اصلی کار فرهنگی، کودکان با محوریت بازی و سرگرمی و استفاده از زبان هنر است.

وی با اشاره به اینکه رفع مسائل و مشکلات فرهنگی زمانبر است، اضافه کرد: در حوزه جوانان باید توجه جدی به چاپ کتاب‌های متناسب با نیازهای جامعه داشته باشیم که فرمایشات رهبر معظم در این زمینه بسیار راهگشاست.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: در حوزه کتاب بحث جدی در استان راه بیفتد و در این زمینه به سراغ نویسندگان برویم و به آنها سفارش نگارش کتاب بدهیم.

وی تشریح کرد: کتابخوانی همراه با در دسترس قرار دادن کتاب در اماکن عمومی از دیگر ضرورت‌های کار در عرصه جوانان برای مقابله با آسیب‌های فضای مجازی است.

وی با تاکید بر لزوم گسترش مؤسسات قرآنی در سطح استان به هر شکل ممکن برای ارائه خدمات به نوجوانان و جوانان و جاری کردن فرهنگ قرآنی در همه شئون زندگی ادامه داد: در حوزه رسانه نیز هر چقدر کار کنیم، جا دارد.

رحمتی بیان کرد: تقویت رسانه‌های مرجع و بازگرداندن مرجعیت به رسانه‌های شناسنامه دار با هدف جلب اعتماد مردم از نیازهای رسانه‌ای استان است.

استاندار آذربایجان شرقی در این جلسه همچنین در گفت و گو با مدیرکل راه و شهرسازی استان دستور داد زمین مورد نیاز مسکن هنرمندان جهت ارائه برای ساخت گروهی یا خودساخت واحدهای مسکونی تأمین شود.

رحمتی که قبل از جلسه از بخش‌های مختلف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی بازدید می‌کرد، اضافه کرد: صندوق اعتباری هنر بستر خوبی برای حمایت از فعالان فرهنگی، هنری، قرآنی و رسانه‌ای استان است.

کد خبر 6103719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha