۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۱۶

القاصی خبر داد؛

حل مشکل اسناد مالکیت شهرک صنعتی شمس‌آباد پس از ۱۲ سال

حل مشکل اسناد مالکیت شهرک صنعتی شمس‌آباد پس از ۱۲ سال

رییس کل دادگستری استان تهران گفت: با پیگیری دستگاه قضا، مشکل اسناد مالکیت شهرک شمس‌آباد پس از ۱۲ سال وقفه حل و بیش از هزار و ۶۰۰ فقره سند مالکیت تک برگی صادر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی القاصی، رئیس کل دادگستری استان تهران در نشست با جمعی از تولیدکنندگان، فعالان اقتصادی و مسئولان اتاق بازرگانی در شهرک صنعتی شمس‌آباد با تقدیر از حسن توجه معاون اول دستگاه قضا و وزیر صمت نسبت به مقوله تولید اظهار کرد: دادگستری کل استان تهران نیز به‌عنوان بخش مهمی از دستگاه قضا رویکرد حمایت از چرخه تولید در حیطه وظایف و مسئولیت‌های خود را در دستور کار قرار داده و به همین منظور در ستاد اقتصاد مقاومتی مجموعه قضائی استان تهران پیگیری‌های خوبی در جهت ایجاد و تقویت هم‌افزایی میان ارکان و بخش‌های تأثیرگذار در حل مشکلات واحدهای تولیدی صورت گرفت که نتایج قابل توجهی در پی داشت.

رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به ایجاد شعب تخصصی به‌منظور رسیدگی به پرونده‌های مرتبط با حوزه واحدهای تولیدی و صنعتی در واحدهای قضائی سراسر استان تهران عنوان کرد: ۱۲ شعبه شورای حل اختلاف در شهرک‌های صنعتی به‌منظور حل و فصل دعاوی مرتبط با واحدهای تولیدی و صنعتی ایجاد شد که در حال حاضر مشغول به فعالیت هستند.

وی ضمن اشاره به ایجاد سامانه‌ای در ذیل دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری کل استان تهران به‌منظور ایجاد ارتباط برخط میان واحدهای تولیدی با این ستاد اذعان کرد: در پی این اقدام، عزیزان حاضر در عرصه تولید و صنعت بدون اینکه ضرورتی به مراجعه به واحدهای قضائی استان تهران وجود داشته باشد، می‌توانند مسائل و مشکلات مرتبط با واحد تولیدی خود را به‌منظور پیگیری به ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری کل استان تهران اطلاع دهند.

القاصی در ادامه از پیگیری ریشه‌ای مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی از طریق برگزاری مستمر نشست مشترک شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان تهران خبر داد و ضمن اشاره به تشکیل شناسنامه برای واحدهای تولیدی و صنعتی در ستاد اقتصاد مقاومتی مجموعه قضائی استان تهران گفت: با توجه به هم‌فکری و مشورت با عزیزان در بخش‌های مختلف تولیدی و صنعتی، در مجموع ۴۰ مشکل اساسی در این حوزه شناسایی و دسته‌بندی شد و به‌منظور رفع آن‌ها به دستگاه‌های اجرایی به‌خصوص وزارت صمت ابلاغ شد.

رئیس کل دادگستری استان تهران در ادامه از نقض حکم خلع ید به مساحت ۳۶۴ هکتار از اراضی شهرک صنعتی عباس‌آباد که بیش از ۲۲۰ واحد تولیدی و صنعتی فعال در محدوده این اراضی مشغول به فعالیت بودند، خبر داد و گفت: همچنین نقض حکم ابطال سند مالکیت ۲۳ هکتار از اراضی شهرک صنعتی دماوند ۲ و ایجاد شرایط لازم برای پذیرش متقاضیان جدید و امکان صدور ۴۷ هکتار سند مالکیت جدید برای شهرک صنعتی دماوند در نتیجه نقض دادنامه مذکور از جمله اقداماتی است که در جهت حمایت از چرخه تولید و صنعت در دادگستری کل استان تهران صورت گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به رفع مشکل تنش آبی شهرک صنعتی شمس‌آباد از طریق خط انتقال آب از تصفیه‌خانه اسلامشهر و صدور مجوز حفاری دو حلقه چاه آب عنوان کرد: با پیگیری دستگاه قضا، مشکل اسناد مالکیت شهرک شمس‌آباد پس از ۱۲ سال وقفه حل و بیش از هزار و ۶۰۰ فقره سند مالکیت تک برگی صادر شد.

القاصی در ادامه از رفع مشکلات مرتبط با اجرای طرح‌های توسعه‌ای شرکت‌های دانش‌بنیان با پیگیری دستگاه قضا در استان تهران خبر داد و خاطرنشان کرد: صدور مجوز تغییر کاربری شهرک‌های صنعتی به مساحت ۵۰۰ هکتار مورد پیگیری قرار گرفت و از انسداد راه دسترسی منتهی به شهرک صنعتی عباس‌آباد پیشگیری به‌عمل آمد.

رئیس گل دادگستری استان تهران در ادامه، رفع تصرف از ۱۰ هکتار از اراضی شهرک صنعتی دماوند ۱ را مورد اشاره قرار داد و در عین حال از رفع مشکل صدور کارت بازرگانی واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی خبر داد.

وی با اشاره به آزادسازی بیش از ۹۰ هکتار از اراضی صنعتی از طریق تعیین تکلیف اراضی راکد در شهرک‌های صنعتی اظهار کرد: بررسی‌های انجام شده حاکی از این است که از سال ۱۳۹۷ تا سال ۱۴۰۲ آمار پرونده‌های مربوط به واحدهای تولیدی در واحدهای قضائی استان تهران کاهش یافته که علت این امر فعال شدن ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری کل استان تهران در مقایسه با گذشته است.

القاصی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به تشکیل ۱۲ کارگروه برای پیگیری مشکلات واحدهای تولیدی و رفع موانع موجود ذیل دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری کل استان تهران عنوان کرد: هدف از تشکیل این کارگروه‌ها، ارائه راهکارهای اجرایی و عملیاتی به‌منظور رفع آسیب‌ها، موانع و مشکلات شناسایی شده در حوزه‌های مختلف تولیدی و صنعتی در قالب یک اتاق فکر مشترک است.

رئیس کل دادگستری استان تهران، از احصای هفت مشکل و چالش اساسی در جریان بازدید معاون اول دستگاه قضا از شهرک صنعتی شمس‌آباد خبر داد و گفت: این هفت مشکل و چالش به‌صورت مکتوب به دبیرخانه ستاد مرکزی اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه و خدمت معاون اول دستگاه قضا منعکس خواهد شد و انشاالله با تدابیر وی قطعاً خروجی مثبتی برای تولیدکنندگان و صنعت‌گران در پی خواهد داشت.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به رویکرد حمایتی رئیس عدلیه نسبت به مساله تولید در کشور عنوان کرد: با توجه به دغدغه‌مندی و حساسیت ویژه شخص معاون اول دستگاه قضا انشاالله قوه قضائیه بیش از گذشته در جهت رفع موانع موجود در مسیر چرخه تولید و گره‌گشایی از مشکلات تولیدکنندگان اقدام خواهد کرد.

فرشاد مقیمی، معاون وزیر، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نیز در این نشست با اشاره به توفیقات حاصله در پی همکاری با دستگاه قضا از حل و فصل ۲۴۰ پرونده مرتبط با واحدهای صنعتی و تولیدی با ایجاد شعب تخصصی شوراهای حل اختلاف در شهرک‌های صنعتی توسط دادگستری کل استان تهران خبر داد.

علیرضا فخاری، استاندار تهران نیز در این نشست از بازگشت هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی راکد و نیمه راکد به چرخه تولید با همکاری بخش‌های قضائی در دو سال گذشته خبر داد و گفت: در طی این مدت حدود پنج هزار واحد تولیدی نیمه تمام به بهره‌برداری رسید.

گفتنی است؛ پیش از این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی، معاون اول قوه قضائیه در رأس یک هیئت قضائی متشکل از علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران، علی صالحی دادستان تهران، معاونان قضائی رئیس کل و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی در شهرک صنعتی شمس‌آباد حضور یافت و از سه واحد تولیدی و صنعتی بازدید به‌عمل آورد.

معاون اول دستگاه قضا در بدو ورود به شهرک صنعتی شمس‌آباد از واحد تولیدی «ونوس شیشه» از تولیدکنندگان شیشه خودرو با ۷۱۴ نفر اشتغال مستقیم بازدید به‌عمل آورد و در جریان فرایند تولید در این واحد قرار گرفت.

نوروزی، رئیس هیئت مدیره «ونوس شیشه» در حاشیه بازدید معاون اول قوه قضائیه از این واحد تولیدی، از اقدامات دستگاه قضا به جهت رفع موانع موجود در مسیر توسعه این واحد صنعتی در جریان بازدید پیشین رئیس کل دادگستری استان تهران تقدیر به‌عمل آورد.

مسئولان این واحد تولیدی همچنین به مشکلات موجود در حوزه تأمین برق لازم برای این واحد اشاره کردند که رئیس کل دادگستری استان تهران وعده داد تا این مساله را از طریق ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان تهران پیگیری کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی و هیئت همراه در ادامه از واحد تولیدی، تولیدکننده انواع ظروف شیشه‌ای بازدید به‌عمل آورد و در جریان کارکرد بخش‌های مختلف خط تولید این کارخانه قرار گرفت.

معاون اول قوه قضائیه همچنین از کارخانه لوله و پروفیل «کیهان» با ۱۴۰ نفر اشتغال مستقیم بازدید کرد و گزارش مسئولان این واحد تولیدی در خصوص مسائل و مشکلات موجود را مورد استماع قرار داد.

کد خبر 6104122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha