۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۲۴

مدیر جهاد کشاورزی قوچان خبرداد؛

خسارت ۶۰ درصدی به بخش کشاورزی شهرستان قوچان در پی سرمازدگی

خسارت ۶۰ درصدی به بخش کشاورزی شهرستان قوچان در پی سرمازدگی

قوچان- مدیر جهاد کشاورزی قوچان گفت: بر اثر کاهش دما طی ماه جاری از ۱۰ هزار هکتار باغات شهرستان قوچان به ۶ هزار و ۱۹۰ هکتار آن به دلیل سرمازدگی خسارت وارد شده است.

حبیب‌الله مقتدر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه در ماه جاری کاهش دما تا منفی یک درجه موجب سرمازدگی و خسارات به باغات این شهرستان شد، اظهار کرد: از ۱۰ هزار هکتار اراضی باغی شهرستان، ۶ هزار و ۱۹۰ هکتار به ارزش ریالی ۲۸۹ میلیارد تومان دچار سرمازدگی شده است.

مدیر جهاد کشاورزی قوچان بیشترین خسارت در این سرمازدگی را به باغات انگور شهرستان به میزان ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار خواند و اضافه کرد: ۱۱۰ هکتار باغات گردو، ۸۰ هکتار باغات بادام و ۷۰۰ هکتار درختان سیب قوچان دچار سرمازدگی شدند.

وی بابیان اینکه ۶۹۱ هکتار از کل باغات شهرستان، ۱۳ هزار و ۵۰۰ هکتار زمین زراعی و ۶ هزار رأس دام تحت پوشش بیمه قرارگرفته‌اند، تصریح کرد: از ۶ هزار و ۱۹۰ هکتار باغات خسارت‌دیده تنها ۴۹۵ هکتار آن بیمه دارند و می‌توانند از غرامت‌ها استفاده نمایند.

مقتدر یادآور شد: سال گذشته در حوزه بیمه و پرداخت غرامت‌ها ۹ میلیارد ریال به باغات و ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای زمین‌های زراعی غرامت پرداخت‌شده است.

مدیر جهاد کشاورزی قوچان با اشاره به بارش‌های دو روز گذشته در قوچان گفت: با توجه به اینکه شهرستان قوچان به ۱۶ پهنه تقسیم‌شده و هرکدام یک کارشناس مخصوص به خود را داراست است موارد بحرانی به اعضا اطلاع‌رسانی می‌شود که بر اساس اطلاع‌رسانی و آموزش‌های گذشته آمادگی مقابله با بحران را خواهند داشت.

وی ادامه داد: خوشبختانه بر اثر بارش باران خسارتی به باغ‌ها، مزارع، دامداری‌ها و طیور این شهرستان خسارتی وارد نشده فقط یکی از کارخانه‌های لبنی حاشیه جاده اصلی به علت اینکه مسیر آب را مسدود کرده است موجب ورود آب به محوطه کارخانه شده بود که با کمک کارگران آب خارج شد.

کد خبر 6104168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha