۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۱:۱۶

سرپرست اداره کل استاندارد اردبیل:

طرح پایش کمی محصولات پیش بسته‌بندی شده در اردبیل اجرایی می‌شود

طرح پایش کمی محصولات پیش بسته‌بندی شده در اردبیل اجرایی می‌شود

اردبیل- سرپرست اداره کل استاندارد استان اردبیل گفت: طرح پایش کمی محصولات پیش بسته‌بندی شده با هدف بررسی کم فروشی و الزامات برچسب گذاری فرآورده های تولیدی در اردبیل اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسنعلی حسین پور عصر یکشنبه در بازدید از خط تولید و آزمایشگاه تولید عسل اردبیل اظهار کرد: طرح پایش کمی محصولات پیش بسته‌بندی شده با هدف بررسی کم فروشی و الزامات برچسب گذاری فرآورده‌های تولیدی در اردبیل اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح به صورت مرحله‌ای در حال انجام است، خاطرنشان کرد: فرآورده‌های غذایی و بهداشتی از سطح واحدهای تولیدی و مراکز عرضه نمونه برداری می‌شوند و از نظر کمیت با توجه به اظهارات مندرج در نشانه گذاری اعم از وزن، حجم مورد پایش قرار می‌گیرند.

سرپرست اداره کل استاندارد استان اردبیل با اشاره به اینکه پایش کمیت کالاهای مورد استفاده عموم، به ویژه کالاهای اساسی، و رعایت حق الناس جز اولویت‌های اصلی سازمان ملی استاندارد ایران است، ادامه داد: اجرای این طرح به صورت مستمر ادامه دارد.

حسین پور با اشاره به بازدیدهای کارشناسان استاندارد از مجموعه‌های تولیدی و واحدهای تولید مواد غذایی در اردبیل افزود: این بازدیدها در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در سال «جهش تولید با مشارکت مردم» و در اجرای برنامه‌های تحولی سازمان ملی استاندارد ایران با هدف تسهیل، سرعت بخشی و رفع موانع و مشکلات تولید کنندگان و حمایت از تولیدات صنعتی رقابت پذیر با محصولات مشابه خارجی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه با ارسال کد ۱۰ رقمی مندرج در زیر نشان ملی استاندارد به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ می‌توان از اصالت و اعتبار پروانه استاندارد کالا اطمینان حاصل کرد، گفت: درگاه الکترونیکی مردم دار به نشانی https://1517.inso.gov.ir و شماره ۱۵۱۷ این امکان را برای شهروندان فراهم کرده تا نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را با الصاق عکس، ویدئو یا صدا در حوزه‌های مختلف ارسال کنند.

کد خبر 6104430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha