۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۱:۲۴

نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

هلال احمر عملکرد فراملی دارد

هلال احمر عملکرد فراملی دارد

زنجان-نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: فلسفه تشکیل هلال احمر و صلیب سرخ در بعد انسانیت است و عملکرد فراملی دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ایت الله علی خاتمی در دیدار کارکنان، امدادگران، نجاتگران، داوطلبان و جوانان هلال احمر زنجان ضمن تبریک هفته هلال احمر با تاکید بر خدمت به مردم، افزود: فلسفه تشکیل هلال احمر و صلیب سرخ در بعد انسانیت انسان است و از همان روز اولی که تشکیل شده عملکرد فراملی داشته است و در حوادثی که اتفاق می‌افتد گاهی زودتر از کشور حادثه دیده اقدام به امدادرسانی می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: وقتی انسان درد و رنجی را از چهره‌ای بزداید فطرت انسانی خود انسان به او آفرین می‌گوید.

خاتمی ضمن تقدیر و تشکر از خدمات هلال احمر استان زنجان در امدادرسانی به آسیب دیدگان از زلزله خوی، تاکید کرد: هلال احمری‌ها و سایر دستگاه‌ها در ارائه خدمات در سطح کشور مطرح شدند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: بر اساس روایتی از امام صادق (ع) بیشتر مردم در دنیا عمر محدود خود عمر می‌کنند چرا که نیکوکار، اهل احسان و دستگیری هستند.

خاتمی افزود: کسانی که به خاطر احسان و نیکوکاری‌های خود عمر بیشتری می‌کنند و عکس این قضیه نیز در زمینه ظلم و ستم صادق است.

وی با بیان اینکه عاق والدین در کوتاهی عمر تأثیرگذار است، اظهار کرد: احترام بر والدین موجب افزایش عمر می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان ضمن قدردانی مجدد از مدیر عامل جمعیت هلال احمر زنجان گفت: فعالیت بیش از سه میلیون داوطلب در گوشه و کنار کشور این نشان از بعد انسانی انسان‌هایی است که عاطفه و محبت در وجود آنها شعله ور است.

خاتمی برای همه کارکنان، اعضای نجاتگران، امدادگران، داوطلبان و جوانان آرزوی موفقیت کرد و اظهار کرد: انگیزه‌ای که آنها را دور هم جمع کرده نوعدوستی بدون توجه به رنگ، مذهب، دین، عقیده و اخلاق است.

هلال احمر جایگاه و ظرفیت بین المللی دارد

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان نیز در این دیدار، گفت: هلال احمر جایگاه و ظرفیت بین المللی دارد که برای دیپلماسی سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بسیار مهم است که اگر بتوانیم به نحو مطلوبی از آن استفاده کنیم.

حکمت الله هاشمی گفت: این مجموعه یکی از دستگاه‌های مؤثر برای حاکمیت نظام جمهوری اسلامی است به واسطه اینکه عضویت صلیب سرخ جهانی را دارد و ۱۹۲ کشور جهان عضو این نهاد هستند.

هاشمی به فعالیت‌ها و عملکرد هلال احمر اشاره کرد و ادامه داد: امسال احداث پنج پایگاه جاده‌ای در محورهای مواصلاتی به منظور افزایش سرعت عمل امدادرسانی در حوادث و سوانح و نجات جان انسان را در کمترین زمان در دستور کار داریم.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: سال گذشته یک پایگاه کلنگ زنی و عملیات احداث آن از محل کمک‌های خیرین آغاز شد.

هاشمی خاطرنشان کرد: در شهرستان ایجرود، از سعید آباد به سمت حلب که از نقاط پرخطر بود با اعتبار ۳۰ میلیارد ریالی که سازمان برنامه و بودجه به هلال احمر تخصیص داده برای احداث این پایگاه اقدام خواهد شد.

وی تاکید کرد: سال گذشته تعهد احداث پایگاه‌ها را داشتیم که در حال تحقق آن هستیم و تجهیز و راه اندازی پایگاه هلال احمر ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: ۸۱ نفر از اعضای داوطلب امدادگر و نجاتگری که با هلال احمر فعالیت داشتند جذب این مجموعه شدند و سهم ما کمتر از این تعداد بود که با افزایش درآمد نیز ۱۷ نفر دیگر جذب کردیم که دغدغه مسئولان استانی و خانواده‌ها رفع شد.

هاشمی خاطرنشان کرد: بنا داریم با افزایش درآمدهای مجموعه و از این محل تا ۸۰ نفر از اعضای هلال احمر را جذب کنیم.

وی یادآوری کرد: در ۶ ماهه نخست سال جاری ۲۰ خودروی عملیاتی به ناوگان امدادی هلال احمر استان زنجان اضافه و در این بخش ناوگان قوی و غنی خواهد شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: پنج دستگاه خودروی دیگر نیز بدون سهمیه به استان تخصیص داده شده که در میان شهرستان‌ها تقسیم بندی و توزیع خواهد شد.

هاشمی یادآوری کرد: در حوزه داوطلبان و در برنامه حمایتی ۷۰ میلیارد ریال هزینه بلاعوض برای دارو، درمان، توانبخشی و معیشتی برای خانواده‌ها پرداخت کرده‌ایم.

وی تاکید کرد: جوانان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مقام معظم رهبری، رئیس جمهور، مسئولان و خانواده‌ها هستند که ساماندهی آنها را جزو وظایف خود قلمداد می‌کنیم.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: ۲۸ هزار جوان عضو هلال احمر استان هستند که در قالب فعالیت‌های عام المنفعه سازماندهی می‌شوند.

کد خبر 6104628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha