۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۲:۰۲

وزیر صمت در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

توسعه موتورهای دریایی، شناورسازی و دکل‌های حفاری اولویت وزارت صمت

توسعه موتورهای دریایی، شناورسازی و دکل‌های حفاری اولویت وزارت صمت

بندرعباس- وزیر صمت توسعه صنعتی موتورها و پیشرانه‌های دریایی، شناورسازی و نوسازی ناوگان دریایی و تولید دکل‌های حفاری را سه اولویت وزارت صمت در راستای توسعه دریامحور دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس علی آبادی شامگاه سه شنبه در حاشیه بازدید از نخستین نمایشگاه بین‌المللی همتایابی در اقتصاد دریا محور ایران در قشم، دریا را یکی از ظرفیت‌های اصلی توسعه در کشور دانست و اظهار کرد: دولت بسیج شده است تا اهداف توسعه دریا محور را محقق کند از این رو وزارت صنعت در سه بخش برای فعالیت اساسی پای کار آمده است.

وی افزود: بخش اول تلاش وزارت صمت برای نقش آفرینی در توسعه دریا محور ورود در حوزه موتورها و پیشرانه‌های دریایی است که برنامه‌های اساسی داریم و با توجه به پیشرفت‌هایی که حاصل شده است امروز از یک مگاوات تا ۲۵ مگاوات ظرفیت تولید پیشرانه برای شناورهای دریایی به صورت کاملاً بومی‌سازی شده وجود دارد.

علی‌آبادی تاکید کرد: امروز در تدارک توسعه صنعتیِ تولید پیشرانه‌های دریایی هستیم و به لحاظ دانشی به این ظرفیت رسیده‌ایم و نمونه‌هایی ساخته‌ایم که کاملاً موفق بوده‌اند و در حال حاضر به دنبال ارائه آن‌ها به مردم با قیمت اقتصادی و و کیفیت بالاتر از نمونه‌های خارجی هستیم.

وزیر صنعت معدن و تجارت عنوان کرد: بخش دومی که وزارت صمت در راستای توسعه دریا محور ورود کرده است در زمینه ساخت رینگ، جکت و جک‌آپ است که جزو اولویت‌ها است و تلاش داریم با همکاری وزارت نفت کار خوبی را در تولید دکل‌های حفاری آغاز کنیم.

وی خاطرنشان‌کرد: اولویت سوم وزارت صمت، تولید شناورهای دریایی است؛ چرا که ناوگان دریایی کشور فرسوده است و باید احیا شود از این رو وزارت صمت قاطعانه از هر گونه تعامل بین شرکت‌های داخلی با شرکت‌های خارجی در این حوزه حمایت می‌کند.

کد خبر 6106804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha