۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۱:۳۵

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور:

امامزادگان عالمان دین و پیام آوران معارف الهی هستند

امامزادگان عالمان دین و پیام آوران معارف الهی هستند

ساوه- معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: امامزادگان عالمان دین و پیام آوران معارف الهی و نقل کننده بسیاری روایات هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام غلامرضا عادل عصر چهارشنبه در آئین روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان استان مرکزی که در آستان مقدس حضرت سید اسحاق بن موسی الکاظم (ع) در ساوه برگزار شد، گفت: تهاجم فرهنگی، تخریب و شبهه افکنی در حوزه امامزادگان، امروز برنامه دشمن با استفاده از شگردهای مختلف است و این نشان از تأثیر گذاری بالای بقاع متبرکه در خنثی کردن توطئه‌های دشمن و جایگاه مهم امامزادگان در بین مردم است.

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه کشور تصریح کرد: موضوع توسل و شفاعت درباره ائمه و معصومین مورد تأیید بزرگان دین است.

حجت الاسلام عادل از امامزادگان به عنوان عالمان دین، پیام آوران معارف الهی یاد کرد و گفت: امامزادگان نه در حد عصمت ائمه اما جایگاه معنوی، تقرب به خدا و جایگاه علمی مهمی داشته‌اند و می‌توان گفت امامزادگان لنگرگاه معنویت نور در کشور هستند.

وی با تاکید بر انجام اقدامات فرهنگی در راستای اعتلای فرهنگ اسلامی در موقوفات و بقاع متبرکه گفت: اقدامات فرهنگی انجام شده در اداره اوقاف و امور خیریه در استان مرکزی صورت گرفته اما باید این اقدامات روز به روز پررنگ‌تر از گذشته باشد.

طرح‌ها و رویدادهای فرهنگی انجام شده در استان مرکزی شاخص و فاخر است و انتظار می‌رود این اقدامات بیش از گذشته انجام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، در این همایش از مدیران و هیأت امنای امامزادگان استان مرکزی در بخش‌های مدیریتی و فرهنگی تجلیل شد.

کد خبر 6107866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha