۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۳۹

مسوول بنیاد ملی مردمی نهضت پیشرفت بانوان مطرح کرد؛

ظرفیت‌های جدی و نابی در شعر و زبان فارسی وجود دارد

ظرفیت‌های جدی و نابی در شعر و زبان فارسی وجود دارد

عاطفه سعیدی‌نژاد مشاور رییس سازمان تبلیغات اسلامی به مناسبت هفته بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی، با دو بانوی نویسنده دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، عاطفه سعیدی‌نژاد مسؤول بنیاد ملی مردمی نهضت پیشرفت بانوان و مشاور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به مناسبت هفته بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی، با دو بانوی نویسنده راضیه تجار و زهرا قربان‌پور در دفتر آفرینش‌های ادبی حوزه هنری دیدار و گفتگو کرد.

در ابتدای این دیدار عاطفه سعیدی‌نژاد با اشاره به روز پاسداشت زبان فارسی گفت: یکی از آن چشم‌اندازهای اساسی که رهبر انقلاب در حرکت‌های عمومی جامعه برای ما تعریف کردند تبدیل زبان فارسی به زبان اول علم دنیاست. آمارها نشان می‌دهد در حال حاضر این زبان جزو ۱۵ زبان اول علمی دنیا محسوب می‌شود. ما باید برای طی این مسیر تدارک ببینیم و این چشم‌انداز زیبا را برای خودمان ترسیم کنیم تا به آن جایگاه مدنظر برسیم.

مسؤول بنیاد ملی مردمی نهضت پیشرفت بانوان افزود: ظرفیت‌های جدی و نابی در شعر و زبان فارسی وجود دارد. از طرف دیگر شکل‌دهی به عرصه‌های نوین و جدید در قالب شعر، داستان، داستانک، روایت‌گری دارد جای خودش را بین شعرا و نویسندگان جوان امروز کشور پیدا می‌‎کند. در این زمینه حضور زنان و جدی گرفتن ظرفیت آنان در اعتلای زبان فارسی و شکل‌دهی به عرصه‌ها و رویکردهای نوین می‌تواند بسیار مؤثر باشد. ما برای اینکه بتوانیم این ظرفیت‌سازی را برای نیروهای جوان و پیشران امروز شکل دهیم باید از تجربیات گذشتگان بهره بگیریم برای همین امروز خدمت خانم تجار به عنوان یکی از اصحاب مهم شعر و ادبیات فارسی که سال‌ها رئیس انجمن ادبیات ایران بودند و خانم پور قربان که از نویسندگان مطرح کشور رسیدیم تا با هم در مورد مسیری که پیش رو داریم گفتگو کنیم و ببینم چطور می‌توانیم این قضیه را جلو ببریم.

در ادامه، راضیه تجار از اساتید آموزش داستان‌نویسی و مدیر انجمن قلم ایران با تأکید بر حفظ کرامت نویسنده‌ها، خواستار حمایت بیشتر مسؤولین از عرصه‌های فرهنگی کشور شد. او با اشاره به اینکه حمایت‌های فرهنگی اندک است، گفت: بانوان نویسنده سرشار از گفته‌ها و نگفته‌ها برای خلق داستان‌های جذاب و پر مخاطب هستند. بایستی از این استعدادها در زمینه چاپ و انتشار کتاب‌هایشان حمایت کرد و مشوق آن‌ها بود.

نویسنده کتاب «اسم تو مصطفاست» ضمن بیان حضور حداکثری بانوان در عرصه‌های فرهنگی به استعدادیابی و انتخاب آثار با کیفیت از طریق جشنواره و مسابقات ملی اشاره کرد.

راضیه تجار در زمینه آموزش به نسل جدید و علاقه‌مندان این عرصه، از سوابق حضور خود در مدارس به عنوان دبیر و معاون گفت. او در پایان اجرای طرح‌های منسجم برای آموزش‌های همگانی و قابل دسترس برای عموم علاقه‌مندان در نسل جدید را مطرح کرد.

مهمان دیگر این دیدار زهرا پورقربان نویسنده بیست و چهار جلد کتاب منتشر شده و فعال در زمینه آموزش داستان‌نویسی، با بیان اینکه نویسنده‌ها دیده نمی‌شوند، گفت: ادبیات هویت هر کشور است و می‌توان هویت بخشی به نسل جوان و نوجوان امروز را از طریق ادبیات و هنر دنبال کرد.

پور قربان در ادامه سخنان خود تأسیس شبکه ویژه ادبیات در رسانه ملی و ساخت برنامه‌هایی با حضور چهره‌های نویسنده شاعر و ادیب را پیشنهاد داد.

او با تأکید بر عشق وافر خود به ادبیات، برای آموزش داستان‌نویسی و ادبیات به نسل جدید در مناطق محروم اعلام آمادگی کرد.

کد خبر 6108147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • منصور میرنام IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
      0 0
      من بانظر خانم پورقربان هم نظر هستم، سپاس فراوان خانم پورقربان ، کتاب زیبا و زندگی شما همیشه جاويدان است با شما که رودرواسی ندارم، این کتاب نفس بود برای من و زندگی دو باره، سربلند باشید استاد، خانم پورقربان