۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۷:۵۲

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری البرز:

فاصله بین زاد و ولد مطلوب و موجود در البرز به ۱.۶- درصد رسید

فاصله بین زاد و ولد مطلوب و موجود در البرز به ۱.۶- درصد رسید

کرج- مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری البرز گفت: فاصله بین زاد و ولد مطلوب و موجود در البرز منفی ۱۱ و نیم بود اما با تلاش های انجام شده به منفی ۱.۶ درصد رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، معصومه آقایی پیش از ظهر پنج شنبه در نشست شورای اداری استان البرز که با حضور معاون حقوقی رئیس جمهور در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، ضمن تبریک دهه کرامت با اشاره به اهمیت جوانی جمعیت گفت: ستاد جوانی جمعیت در کشور و به تبع آن قرارگاه جوانی جمعیت در البرز تشکیل و تاکنون ۱۲ جلسه با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی و سیاستگذار برگزار شده است.

وی عنوان کرد: جلسات مذکور، ۸۱ مصوبه داشته که از این تعداد ۵۵ مصوبه به صورت کامل اجرایی شده و ۲۳ مصوبه نیز نیاز به پیگیری مداوم دارد و سه مصوبه نیز اجرایی نشده که در حال پیگیری اجرایی شدن آنها هستیم. در جلسات قرارگاهی مصوبات خوبی برای ازدواج آسان جوانان، حمایت از فرزندآوری و پویش‌های مختلفی با موضوع جمعیت و بسته‌های حمایتی در راستای فرزندآوری داشته‌ایم.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری البرز از بررسی وضعیت بیمارستان‌های دولتی و میزان رضایتمندی مادران، راه اندازی مرکز ناباروری و اتخاذ تصمیمات لازم برای راه اندازی مهدهای کودک جهت صیانت از فرزندان مادران دارای چند فرزند و ایجاد آرامش روان مادران نیز خبر داد و افزود: گروه‌های جهادی و مردمی نیز در جلسات قرارگاهی حاضر بودند و مصوباتی در خصوص اعطای تسهیلات بانکی داشته‌ایم.

آقایی بیان کرد: اتفاقات خوبی در زمینه جوانی جمعیت رخ داده و نتیجه جلسات و مصوبات را در آمار و ارقام می‌توان مشاهده کرد. البرز یکی از سه استان بحرانی کشور در حوزه جمعیت و فاصله بین زاد و ولد مطلوب و موجود در البرز منفی ۱۱ و نیم بود اما با تلاش‌های انجام شده به منفی ۱.۶ درصد رسید که این موضوع رشد و ارتقای جدی در حوزه جوانی جمعیت را موجب شد.

وی مطرح کرد: از هفت شهرستان استان البرز که پیش از این همه بحرانی بودند، اکنون فقط یک شهرستان بحرانی داریم. خروجی که این جلسه می‌تواند داشته باشد، تسهیل گری در موضوعات مختلف و برطرف کردن موانع و اجرایی شدن قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است. به نطر می‌رسد اگر قانونی که مصوب شده اجرایی شود، رضایتمندی خوبی حاصل می‌شود.

آقایی عدم تسهیل در ایجاد زیرساخت‌های مختلف، رایگان نبودن و طولانی بودن مراحل واگذاری زمین به خانواده‌های دارای چند فرزند را از جمله موانع موجود بر سر راه خانواده‌ها برشمرد و عنوان کرد: قانون دیگری در خصوص افزایش سنوات خدمت مادران دارای چند فرزند وجود دارد که زمان پرداخت این سنوات به پایان کار آنها موکول شده و همین موضوع موجبات نارضایتی مادران را فراهم کرده است.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری البرز اضافه کرد: عدم اعطای رفاهیات به مادران در دوران مرخصی زایمان آنها که با سیاسی کلی حمایت فرزندآوری همخوانی ندارد، جدی نگرفتن دورکاری برای مادران و مخالفت جدی برخی مدیران با این موضوع و در دسترس بودن داروهای سقط جنین از جمله معضلاتی هستند که در خصوص جوانی جمعیت باید مورد توجه قرار گیرند و به آنها رسیدگی شود.

کد خبر 6108374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ناشناس IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
      0 0
      البته به کمک افغانی ها
    • معلم IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
      0 0
      جمعیت زیاد چه بدرد می‌خورد جز فقر و بدبختی، کرج باید حداکثر ۵۰۰ هزار جمعیت داشته باشد