۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۵۸

استاندار اردبیل:

امسال ۳۰۰ کلاس درس در اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد

امسال ۳۰۰ کلاس درس در اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد

اردبیل- استاندار اردبیل گفت: امسال ۳۰۰ هزار کلاس درس از محل اعتبارات دولتی و خیرساز با اولویت مناطق پرتراکم دانش آموزی تکمیل و به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدحامد عاملی ظهر پنجشنبه در جشنواره خیرین مدرسه ساز در اردبیل اظهار کرد: امروز خیرین به خاطر یک دغدغه بسیار مهم آن هم تحصیل شایسته نسل آینده در این مکان گردهم آمدند تا بدون توجه به حد و مرز جغرافیایی بکوشند تا فرزندان این مرز و بوم در بهترین شرایط مکانی تحصیل کنند.

وی با قدردانی از حضور خیر خوشنام جهرمی و پایتخت نشین در این جشنواره ارزشمند خاطرنشان کرد: بعثت نبی مکرم اسلام و سایر انبیا و صلحاء تلاش برای رهنمون شدن بشریت به سمت رستگاری و سعادت بوده و این امر جز با خردگرایی، علم و دانش به دست نمی آید.

رییس شورای آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: برای داشتن زندگی بهتر همراه با آرامش و امنیت خاطر ضروری است تا تحصیل در کنار تهذیب مورد توجه قرار گیرد که در این زمینه ما به مدرسه هوشمند با امکانات و تجهیزات مناسب نیاز داریم.

عاملی لازمه پیشرفت کشور را آموزش در مدرسه باکیفیت همراه با معلم توانمند اعلام کرد و گفت: ما برای اینکه فقر را در چرخه زندگی مردم به حداقل برسانیم نیازمند تحصیل شایسته حداقل یکی از فرزندان خانواده هستیم تا این فرد بتواند با آموزش و تحصیل مناسب خود، خانواده و جامعه را از مهلکه فقر نجات دهد.

وی بزرگترین کمک و ریشه ای ترین تدبیر را در حل معضل فقر و از بین رفتن آن در چرخه زندگی مردم بها دادن به آموزش و تحصیل مناسب اعلام کرد و گفت: ما در استان با کمبود ۲ هزار کلاس درس در این مقطع روبرو هستیم تا با راه اندازی آن بتوانیم حداقل نیاز دانش آموزان را در تحصیل مناسب فراهم کنیم.

استاندار اردبیل بیان کرد: امسال ۵۰۰ کلاس درس با همراهی خیرین و از منابع ملی و مولدسازی در استان احداث شده و ۳۰۰ کلاس درس نیز تحویل آموزش و پرورش می شود.

عاملی گفت: در حال حاضر سرانه فضای آموزشی استان نصف متوسط کشوری است به طوری که در کشور متوسط سرانه آموزشی ۶ مترمربع است که در این استان به ۳.۲ درصد می رسد.

وی اظهار کرد: ۵۰۰ کلاس درس به همت خیرین، ۵۰۰ کلاس درس از ردیف اعتبارات ملی و استانی و یک هزار کلاس درس نیز از محل مولدسازی احداث خواهد شد.

استاندار اردبیل خاطرنشان کرد: امسال از محل مولدسازی ۲۲۰ کلاس درس احداث می شود که در دو سال آینده شاهد بهره برداری از این واحدهای جدید خواهیم بود تا بخشی از کسری دو هزار کلاس درس استان جبران شود.

کد خبر 6108391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
      0 0
      کلاس درسی که معلم نداشته باشه بدرد نمیخوره معلم های بازنشسته را التماس میکنید