۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۰۹

ایلالی:

ایجاد مسیرهای هدایت سیلاب مانع از بروز خسارت‌های جدی شد

ایجاد مسیرهای هدایت سیلاب مانع از بروز خسارت‌های جدی شد

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان شمالی گفت: پیش‌بینی مسیرهای مناسب‌تر جهت هدایت سیلاب و تقویت سازوکارهای نظارتی و پیشگیرانه تا حدود زیادی مانع از بروز خسارت‌های جدی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدجواد ایلالی، ضمن بازدید از برخی مناطق سیل زده در شهرستان بجنورد و بررسی و پیگیری آخرین وضعیت موجود، از نزدیک در جریان فرایند امدادرسانی قرار گرفت و در راستای تسهیل روند کمک به آسیب دیدگان از سیل، دستورهای مقتضی صادر کرد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه سیل اخیر خسارات جانی در پی نداشته، ولی به بخش‌های کشاورزی و باغداری و نیز به حوزه دام و احشام خسارت‌های جدی وارد شده و همچنین با وجود تمهیدات بازدارنده در برخی مناطق سیلاب وارد منازل مسکونی شده که بلافاصله با اقدامات جهادی از تشدید و تداوم روند تخریب جلوگیری به عمل آمد.

ایلالی با اشاره به تشکیل جلسه فوق‌العاده ستاد مدیریت بحران اظهار کرد: با پیش بینی تمهیدات مراقبتی و سازوکارهای پیشگیرانه، حجم خسارت‌ها به طور نسبی کمتر از موارد مشابه گذشته به نظر می‌رسد. ولی با این وجود دستگاه‌های خدمات‌رسان با آمادگی لازم و سرعت عمل مناسب، به سیل‌زدگان امدادرسانی کردند.

وی گفت: پیش‌بینی مسیرهای مناسب‌تر جهت هدایت سیلاب و تقویت سازوکارهای نظارتی و پیشگیرانه تا حدود زیادی مانع از بروز خسارت‌های جدی شد.

ایلالی با بیان اینکه در راستای صیانت از حقوق عامه به مدیران دستگاه‌های مسؤول در خصوص بروز هر گونه قصور، تقصیر و ترک فعل تذکرات لازم ارائه شده، به شهروندان توصیه کرد هشدارهای سازمان هواشناسی و ستاد مدیریت بحران را جدی بگیرند.

وی همچنین از چند پایگاه امداد و نجات هلال احمر در برخی مناطق مرکز استان بازدید و ضمن بررسی و ارزیابی عملکرد این مجموعه‌ها از مجاهدت‌ها و تلاش‌های شبانه روزی امدادگران در راستای کمک به آسیب دیدگان سیل اخیر قدردانی کرد.

کد خبر 6109492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha