۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۴۴

اعتراف زلنسکی: غرب می‌خواهد جنگ هرچه زودتر تمام شود!

اعتراف زلنسکی: غرب می‌خواهد جنگ هرچه زودتر تمام شود!

رئیس جمهور اوکراین با هشدار درباره تشدید حملات روسیه، گفت که درخواست غرب برای حل و فصل فوری جنگ قابل قبول نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العربیه، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین می‌گوید که احتمال تشدید حملات روسیه وجود دارد اما کی‌یف تنها توافق صلحی را خواهد پذیرفت که عادلانه باشد.

زلنسکی همچنین با تکرار درخواست از متحدام برای ارسال سامانه پدافند هوایی و جنگنده به کی‌یف، گفت: بزرگ‌ترین منفعت روسیه این است که اوکراین نمی‌تواند از تسلیحات اعطایی غرب برای حمله به خاک روسیه استفاده کند.

وی همچنین با اشاره به اجرایی شدن قانون بسیج عمومی از امروز، اذعان کرد که کی‌یف با جذب نیرو و مشکلات مرتبط با روحیه سربازان اوکراینی، دست و پنجه نرم می‌کند.

گرچه نیروهای روسیه در ماه‌های اخیر پیشروی تدریجی داشته‌اند اما از زمان آغاز حملات ۱۰ مه به منطقه «خارکیف»، دستاوردهای قابل توجهی در مرز شمال شرقی کسب کرده‌اند.

با این حال، زلنسکی گفته است که اوکراین خطوط دفاعی خود را حفظ و از هرگونه موفقیت بزرگ روسیه در خط مقدم جلوگیری خواهد کرد. وی مدعی شد: هیچ‌کس قرار نیست تسلیم شود.

زلنسکی همچنین درخواست امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه برای آتش‌بس در طول بازی‌های المپیک تابستانی را رد کرد و گفت: این آتش‌بس موقت به مسکو این فرصت را می‌دهد تا نیروها و مهمات و توپخانه‌اش را جابه‌جا کند.

وی افزود: اوکراین و متحدان غربی‌اش به ارزش‌های مشابهی پایبند هستند اما اغلب اختلاف نظر دارند به ویژه درخصوص مساله نحوه پایان جنگ.

رئیس جمهور اوکراین ادامه داد: در شرایط احمقانه‌ای قرار داریم؛ از یک طرف غرب نسبت به شکست روسیه ابراز ناامیدی می‌کند و در سوی دیگر، نمی‌خواهد که اوکراین بازنده باشد.

وی در واکنش به پرسشی درباره احتمال پایان جنگ با سناریویی مشابه آنچه در جنگ کره اتفاق افتاد و شبه‌جزیره کره با یک خط جدا شد، گفت: همه به‌دنبال راهی برای پایان هرچه سریع‌تر جنگ هستند. بازیگران جهانی همچون چین روی روسیه نفوذ دارند و هرچه تعداد چنین کشورهایی در طرف ما بیشتر باشد و خواستار پایان این جنگ باشند، روسیه بیشتر به مدارا و مذاکره مجبور خواهد شد.

وی افزود: خواسته ما این است که این جنگ با یک صلح عادلانه برای ما پایان یابد اما خواسته غرب این است که جنگ هرطور شده و هرچه سریع‌تر تمام شود و این برای آنها یک صلح عادلانه محسوب می‌شود!

کد خبر 6109642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
      14 0
      زلنسکی با بی سیاستی و خامی مردم کشورش و سرزمینش را نابود کرد در حالیکه اگر درست عمل می کرد هم از روس‌ها و هم از غرب می توانست امتیاز بگیرد
      • جویای حق IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۴
        0 0
        درود بر شرفت همین نشان میدهد که زلنسکی دست نشانده است ووقتی نوکر باشی هرچقدر هم که توانا باشی مثل کره جنوبی بازهم فرمانبرداری وروزی میرسد که برده را مفت بفروشند .یاحق.
    • ناشناس IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
      0 0
      مردی که قدرت اتمی دوم جهان ،اکرامریکا بودکه تاخالا بمب رازده بودمنتهی چون همیت وتعصب به امراین وروس تبارهاراداره کاری نمی‌کنه ،احمق؟!
    • پروین میرزا آشتیانی IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      0 0
      هدف شرق وغرب نابودی زیرساخت های تمام کشورهامیباشدتامبادا آنها به قدرت اقتصادی ونظامی تبدیل شوندوبه رقیبی برای آنان تبدیل شوند.اکراین نمونه ای از یکی ازهمین سیاست هاست. ایران وعراق....نمونه دیگرازهمین سیاست بودند