۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۲۵

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز خبر داد؛

اولین پهپاد آتش‌نشانی کشور در شیراز تست و رونمایی شد

اولین پهپاد آتش‌نشانی کشور در شیراز تست و رونمایی شد

شیراز - رییس سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز از رونمایی و تست عملیاتی پهپاد اطفای حریق برای نخستین بار در کشور در شهر شیراز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، هادی عیدی پور بعداز ظهر شنبه با اعلام این خبر عنوان کرد: رونمایی و تست عملیاتی پهپاد اطفای حریق برای نخستین بار در کشور در شهر شیراز با هدف ارتقا سطح امداد رسانی در حوادث شهر شیراز با استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا انجام شد.

عیدی پور با بیان اینکه سال ۱۴۰۳ در شهرداری شیراز به عنوان سال نهضت خدمات شهری نامگذاری شده است، خاطرنشان کرد: بی تردید خدمت رسانی در حوزه ایمنی بخش مهمی از این نهضت خواهد بود و سازمان آتش‌نشانی اقدامات مؤثر در این راستا در دستور کار قرار داده است.

به گفته عیدی پور این محصول برای نخستین بار در سطح کشور توسط مهندسان کشورمان به مرحله تولید رسیده تا یاری‌رسان آتش نشان در اطفا حریق ساختمان‌های بلند مرتبه در کلان شهرها باشد.

عیدی پور با تاکید بر ضرورت استفاده از تکنولوژی‌های روز در سازمان آتش‌نشانی تصریح کرد: رشد روزافزون جمعیت کلان شهرها و به دنبال آن افزایش تعداد ساختمان‌های بلند مرتبه و ضرورت افزایش آمادگی و اقدام به‌موقع در لحظه وقوع حریق در ساختمان‌ها، نیاز به ناوگان آتش‌نشانی به‌روز را افزایش داده است.

اولین پهپاد آتش‌نشانی کشور در شیراز تست و رونمایی شد

عیدی پور در بخش دیگری از توضیحات خود به عواملی که مهار آتش را به سمت استفاده از پرنده‌های بدون سرنشین مجهز به انواع سنسورهای اپتیکی و الکترومکانیکی سوق داده اشاره کرد و افزود: محدودیت‌هایی که طراحی‌های شهری در استفاده از نردبان آتش‌نشانی ایجاد می‌کند در کنار ابعاد و موقعیت سازه‌های شهری همچون ساختمان‌های بلندمرتبه، هتل‌ها، عرض معابر و خیابان‌ها، تقاطع‌ها و کوچه‌ها، همچنین ریسک جانی و امکان بروز آسیب‌های جبران‌ناپذیر به نیروی انسانی متخصص حین عملیات، ارتقا چشمگیر دقت، ایمنی و توان عملیاتی با بکارگیری دوربین‌ها و سنسورها از جمله این موارد است.

به اعتقاد عیدی پور استفاده از پایش لحظه‌ای محیط حادثه و عملیات به کمک پهپاد، امکان کنترل و فرماندهی عملیات را بسیار اثربخش‌تر می‌کند.

کد خبر 6111054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha