۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۰:۵۲

استاندار خراسان جنوبی:

ضعف زیرساخت ها موجب حضور کمتر سرمایه گذار در خراسان جنوبی شد

ضعف زیرساخت ها موجب حضور کمتر سرمایه گذار در خراسان جنوبی شد

بیرجند-استاندار خراسان جنوبی گفت: به دلیل ضعف زیرساخت‌ها شاهد حضور کمرنگ سرمایه‌گذاران در این استان بودیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ جواد قناعت ظهر شنبه در جلسه دیدار محتشمی‌پور معاون امور معادن وزارت صمت اظهار کرد: خراسان جنوبی در حوزه معادن ظرفیت‌های فراوانی دارد اما متأسفانه در زمینه زیرساخت‌ها مشکلات و عقب‌ماندگی های تاریخی از گذشته به ارث رسیده است.

استاندار خراسان جنوبی وی با بیان اینکه به دلیل ضعف زیرساخت‌ها شاهد حضور کمرنگ سرمایه‌گذاران در این استان بودیم، افزود: در دو سال فعالیت دولت سیزدهم شاهد حضور پررنگ سرمایه‌گذاران در خراسان جنوبی هستیم هرچند در مقایسه با ظرفیت استان و همچنین استان‌های دیگر که با شتاب بیشتری رو به جلو هستند، هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم و در میدان رقابت وضعیت خوبی نداریم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: اگر در گذشته اتفاقاتی در حوزه معادن این استان افتاده بیشتر به صورت خام‌فروشی بوده و اکنون مردم از دولت و مسئولان مطالبه می‌کنند که جلوی خام‌فروشی مواد معدنی گرفته شود.

قناعت خواستار توجه به زیرساخت‌ها و تشویق سرمایه‌گذاران برای حضور در استان شد و ادامه داد: در شهرستان‌های خوسف و زیرکوه که هنوز نمایندگی اداره صمت وجود ندارد، استقرار این اداره باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های معدنی در شهرستان خوسف، تصریح کرد: از مسئولیت‌های اجتماعی معادن مانند معدن قلعه زری خوسف باید برای رفع نیازها و زیرساخت‌های استان استفاده شود و معادن بزرگ در این زمینه پای کار بیایند.

استاندار خراسان جنوبی از مردم استان به عنوان مردمانی نجیب و همراه و همسو با نظام اسلامی یاد کرد که باید رفع مشکلات و خدمت‌رسانی به آنان بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

قناعت با اشاره به اینکه چهار طرح صنعتی و معدنی استان برای افتتاح و یک طرح نیز آماده کلنگ‌زنی با حضور وزیر صمت است، تصریح کرد: معدن طلای هیرد، کارخانه مس کاتدی کوه خیری سربیشه، کارخانه منیزیت سربیشه و کارخانه تولید کاغذ و مقوای کاشی فرزاد آماده بهره‌برداری می‌باشند و کارخانه نورد فولاد قاین نیز آماده کلنگ‌زنی است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی نیز در این دیدار به ۸۴۰ معدن با ظرفیت هفت هزار میلیون تن در استان اشاره کرد و گفت: ۱۳ هزار نفر در بخش معدن مشغول فعالیت هستند.

مهدی جعفری با اشاره به خام‌فروشی مواد معدنی در استان افزود: تنها چهار درصد ارزش افزوده استان از محل ظرفیت‌های معدنی است که باید با توسعه واحدهای فرآوری، ارزش افزوده این بخش را ارتقا دهیم.

وی با تأکید بر لزوم سوق دادن سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در حوزه فرآوری معدن در خراسان جنوبی، بیان کرد: معادن تنها راه پیشرفت، جهش تولید و اولویت نخست ما در استان است.

کد خبر 6111168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha