۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۳:۲۵

معاون استاندار گلستان:

طرح جوانی جمعیت در دستور کار مسئولان ارشد گلستان قرار دارد

طرح جوانی جمعیت در دستور کار مسئولان ارشد گلستان  قرار دارد

گرگان- معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان گفت:طرح جوانی جمعیت بعنوان یک اولویت در دستور کار مسئولان ارشد استان گلستان قرار دارد

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلی مهاجر شامگاه شنبه در مراسم اختتامیه رویداد اهدای جوایز استانی جوانی جمعیت اظهار داشت: مسئله جمعیت از موضوعات مهم و اولویت‌دار کشور است و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نیز در همین جهت تصویب، ابلاغ و در دستور کار مسئولان ارشد استان قرار دارد.

وی گفت: طبق ماده ۱۹ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، این رویداد پیش‌بینی شده است و در آن شاخص‌هایی برای تشویق و تقدیر از اقدامات فرهنگی و مؤثر در افزایش جمعیت مشخص شده است.

مهاجر افژود: فرهنگ‌سازی جهت رشد جمعیت، حساس‌سازی جامعه نسبت به این مساله، بسترسازی مناسب برای هم‌افزایی و تبادل اندیشه در میان جامعه نخبگانی به منظور رسیدن به نرخ رشد مطلوب در فرزندآوری و ازدواج، از اهدافی است که برای این رویداد تعریف شده و دومین دوره این رویداد در استان با همت دست‌اندرکاران با موفقیت برگزار شد.

وی ضمن اشاره به دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه جمعیت، افزود: اتفاقات خوبی در این رابطه رقم خورده است از جمله آن، تهیه اطلس جمعیتی برای اولین بار، به تفکیک شهرستان‌ها تا سطح روستا است، که نقش مهمی در تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی دارد.

مهاجر گفت: از جمله اتفاقاتی که در استان با پی‌گیری دکتر زنگانه رقم خورده است اعطای زمین به ۷۴۳ خانواده ۳ فرزند به بالا در ۷ شهرستان استان به ارزش ۴۵۰ میلیارد تومن و پرداخت تسهیلات بانکی فرزند آوری برای ۲۸۸۹ نفر و وام ازدواج برای ۳۹۸۲ نفر است.

وی خاطر نشان کرد: مطمئناً فروپاشی خانواده یکی از اهداف جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمن است که باید در این خصوص هوشیار و حساس باشیم و برنامه داشته باشیم.

مهاجر گفت: مطمئناً با استراتژی وحدت و در کنار هم قرار گرفتن ظرفیت‌ها، که در استان توسط استاندار معزز عملیاتی شده است، گره‌ها باز و مشکلات بر طرف خواهد شد.

کد خبر 6111378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha