۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۰۰

رییس کل دادگستری اردبیل:

مخاطب شناسی و جریان سازی کارکرد اصلی روابط عمومی هاست

مخاطب شناسی و جریان سازی کارکرد اصلی روابط عمومی هاست

اردبیل- رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: مخاطب شناسی، جریان سازی و جریان شناسی از کارکردهای مهم و ذاتی روابط عمومی ها است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین کثیرلو ظهر یکشنبه در گردهمایی مسئولان و رابطان روابط عمومی های تشکیلات قضایی استان اردبیل با تبریک دهه کرامت و فرارسیدن سالروز میلاد امام رضا(ع) اظهار کرد: بهره مندی از روایات، احادیث و سیره رفتاری ثامن الحجج حضرت امام رضا ( ع) در راستای خودسازی و خدمت صادقانه و متعهدانه به مردم ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: در انجام کارها و وظایف محوله نباید تراکم و فشردگی کار اصل و ماهیت انجام رسالت به نحو احسن را تحت شعاع قرار بدهد بنابراین تاسی از رفتارها و گفتارهای بزرگان دینی و در حال حاضر الگو برداری از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در رسیدگی به امورات می تواند گره گشای بسیاری از مشکلات باشد.

رییس کل دادگستری استان اردبیل با تبریک ۲۷ اردیبهشت روز روابط عمومی به فعالان و رابطان روابط عمومی های تشکیلات قضایی اردبیل گفت: روابط عمومی و ارتباطات و انعکاس هنرمندانه اخبار، اطلاعات و عملکردها هنر روابط عمومی است.

کثیرلو بیان کرد: ارایه گزارش هنرمندانه اقدامات سبب جذابیت متن شده و بازنشر گسترده ای در سطح جامعه پیدا می کند و به تبع آن سطح گسترده ای از مردم از نحوه و میزان عملکرد دستگاه قضایی اطلاع می یابند که این امر مهمترین از اهداف تشکیلات قضایی نیز می باشد.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین وظایف روابط عمومی اطلاع رسانی است، تصریح کرد: در کنار کار اطلاع رسانی توسط روابط عمومی باید تولید محتوا در فضای مجازی متناسب با نیازمندی های به روز جامعه صورت گیرد و نباید اجازه داده شود تا دشمن با استفاده از فضای مجازی تاثیرات مخربی در ذهن مردم به ویژه جوانان و نوجوانان ایجاد کند.

حجت الاسلام کثیرلو اقدام برنامه محور، تبلیغ، ترویج و مشارکت جویی با همکاری مسئولان و مدیران را از وظایف دیگر روابط عمومی ها اعلام کرد و افزود باید نسبت به این برنامه ها اهتمام ویژه ای توسط روابط عمومی ها انجام گیرد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل سند تحول قضایی را یکی از مهمترین رویکردهای دستگاه قضایی برشمرد و گفت: مسلما همسویی و اشرافیت در اطلاع رسانی دقیق و صحیح از نحوه اجرایی کردن سند تحول قضایی منوط به آگاهی روابط عمومی ها از محتوای سند تحول است و بدون اطلاع از مفاد و بندهای آن یقینا اطلاع رسانی در این حوزه به صورت علمی و شفاف اتفاق نخواهد افتاد.

حجت الاسلام کثیرلو با قدردانی از اقدامات روابط عمومی حل اختلاف استان، مخاطب شناسی را یکی از شگردهای اساسی روابط عمومی ها دانست و اظهار کرد: به عنوان نمونه روابط عمومی حل اختلاف استان اردبیل توانسته است با ورود تخصصی به این امر موفقیت های قابل توجهی در چند سال اخیر در سطح کشور به دست آورد.

وی جریان سازی و جریان شناسی را دو موضوع بسیار پر اهمیت در اقدامات روابط عمومی ها اعلام و اظهار کرد: عدم اشرافیت دست اندرکاران روابط عمومی ها سبب بهره برداری مغرضانه رسانه های معاند و مخالف نظام از محتوای تولید شده خواهد شد که این امر اصل و ماهیت کار را زیر سوال برده و بسیاری از عملکردهای جهادگونه و شبانه روزی صورت گرفته ضایع شده و تبدیل به خوراکی برای رسانه های دشمنان می شود بنابراین هوشیاری و دقت در نحوه پوشش خبری و جامعیت و صحت خبر باید با حساسیت ویژه ای دنبال شود.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل اطلاع رسانی به موقع و دقیق را گامی موفقیت آمیز دانست و گفت: این اطلاع رسانی شفاف از بروز بسیاری از معضلات و مشکلات پیشگیری می کند.

کد خبر 6112154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha