مدیر دفتر فناوری اطلاعات پژوهشگاه ICT خبر داد؛

قرارگیری مرکزداده پژوهشگاه ارتباطات در گروه مراکز داده مجاز دولتی

قرارگیری مرکزداده پژوهشگاه ارتباطات در گروه مراکز داده مجاز دولتی

مدیر دفتر فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی پژوهشگاه ارتباطات گفت:در راستای توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات کشور، پژوهشگاه ICT موفق به کسب مجوز قرارگیری در گروه مراکز داده مجاز دولتی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ در راستای توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات کشور، پژوهشگاه ICT موفق به کسب مجوز قرارگیری در گروه مراکز داده مجاز دولتی شد.

قربانی، مدیر دفتر فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: این موفقیت در پی برگزاری رویداد زیست بوم مراکز داده و خدمات ابری در اواخر اسفند ۱۴۰۲ و با حضور ریاست محترم سازمان فناوری اطلاعات ایران حاصل شد.

وی همچنین در ادامه افزود: در این رویداد، گزارشی از پیگیری‌های انجام شده برای رتبه‌بندی زیرساخت فیزیکی مراکز داده خصوصی و دولتی ارائه شد. بر اساس این گزارش، دستگاه‌های دولتی برای ارائه خدمات موظف به استفاده از مراکز داده‌ای شده‌اند که مورد تأیید وزارت ICT قرار گرفته‌اند.

دکتر قربانی خاطرنشان کرد: مرکز داده اینترنتی پژوهشگاه، که از سال ۱۳۹۲ به ارائه خدمات متنوع در حوزه مراکز داده به پروژه‌های ملی و پژوهشی می‌پردازد، به عنوان یکی از مراکز داده مجاز معرفی شده است. این مرکز، در جلسه پیش ارزیابی که با حضور کارشناسان سازمان نظام صنفی رایانه‌ای به عنوان یکی از همکاران سازمان فناوری اطلاعات در فعالیت‌های اعتبار بخشی در زنجیره ارزش صنعت مرکز داده برگزار گردید، توانست با نمایش کیفیت بالای زیرساخت‌های فیزیکی و فعال خود، این مجوز را کسب نماید.

وی همچنین در ارتباط با اقدامات این دفتر درباره این موضوع، بیان کرد: در حال حاضر، پیگیری‌ها برای انجام فرایند ممیزی و رتبه‌بندی جهت تعیین رتبه مرکز داده اینترنتی پژوهشگاه در دست اقدام است.

مدیر دفتر فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان ضمن ابراز خرسندی از این دستاورد گفت: امیدواریم که این موفقیت‌ها بتواند پایه‌ای برای دستاوردهای بزرگ‌تر پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در آینده باشد.

کد خبر 6112180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha