۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۳:۴۷

در واکنش به سقوط بالگرد رئیس جمهور صورت گرفت؛

اعلام آمادگی عمان برای کمک و پشتیبانی از ایران

اعلام آمادگی  عمان برای کمک و پشتیبانی از ایران

دولت عمان هم به حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور ایران واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، در ادامه واکنش‌های بین‌المللی به حادثه سقوط بالگرد آیت الله رئیسی، رئیس جمهور ایران در ارتفاعات شمال غرب، دولت عمان هم به این حادثه واکنش نشان داد.

سلطان نشین عمان اعلام کرد که با نگرانی شدید ناپدید شدن بالگرد رئیس جمهور ایران را دنبال می‌کند و آماده پشتیبانی و همکاری با ایران است.

پیش از عمان، دیگر دولت‌ها وکشورها نیز به حادثه برای بالگرد رئیس جمهور ایران واکنش نشان داده بودند. در لبنان وزارت امور خارجه این کشوراعلام کرد: ما بر همدردی خود با دولت، مردم و ایران در این مصیبت تاکید می‌کنیم و برای رئیس جمهور ایران و اطرافیانش آرزوی سلامتی داریم.

وزارت امور خارجه لبنان با نگرانی شدید نسبت به اخبار منتشر شده در خصوص سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور ایران، تاکید کرد که اخبار مربوطه را با حساسیت دنبال می‌کند.

همچنین وزارت خارجه مصر در واکنش به سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور کشورمان و هیأت همراه ایشان با دولت و ملت ایران ابراز هم‌بستگی کرد.

وزارت خارجه مصر در ادامه بیانیه خود اعلام کرد: با نگرانی فراوان اخبار وقوع حادثه وحشتناک برای بالگرد حامل ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران، وزیر خارجه و هیأت همراه آنان را دنبال می‌کنیم.

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد نیز به دنبال حادثه سقوط بالگرد حامل سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «گوترش» با نگرانی اخبار مربوط به وقوع سانحه برای بالگرد رئیس جمهور ایران را پیگیری می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ریانوستی، دفتر سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرد که آنتونیو گوترش، دبیرکل این سازمان با نگرانی اخبار مربوط به حادثه بالگرد حامل ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران را دنبال می‌کند و امیدوار است وی در سلامت کامل باشد.

همچنین وزارت خارجه سوریه با انتشار بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی از حادثه فرود اضطراری بالگرد حامل ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران اعلام کرد تلاش‌های های نهادها و تیم‌های امداد و نجات برای دسترسی به محل این حادثه را دنبال می‌کند.

وزارت خارجه سوریه در ادامه ضمن اعلام همبستگی کامل با جمهوری اسلامی ایران ابراز امیدواری کرد که رئیس جمهور ایران و دیگر مسئولین ایرانی حاضر در این بالگرد در سلامت باشند.

از سوی دیگر، وزارت خارجه سوریه با انتشار بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی از حادثه فرود اضطراری بالگرد حامل ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران اعلام کرد تلاش‌های های نهادها و تیم‌های امداد و نجات برای دسترسی به محل این حادثه را دنبال می‌کند.

وزارت خارجه سوریه در ادامه ضمن اعلام همبستگی کامل با جمهوری اسلامی ایران ابراز امیدواری کرد که رئیس جمهور ایران و دیگر مسئولین ایرانی حاضر در این بالگرد در سلامت باشند.

کمیسر اتحادیه اروپا در امور بشردوستانه و مدیریت بحران هم در پیامی توئیتری نوشت: با توجه به حادثه بالگرد حامل رئیس جمهورو وزیر خارجه ایران و بنا به درخواست تهران به کمک، ما در حال فعال کردن خدمات نقشه برداری واکنش سریع ماهواره‌ای «کوپرنیکوس» (Copernicus EMS) اتحادیه اروپا هستیم.

کد خبر 6112577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha