۱ خرداد ۱۴۰۳، ۸:۴۶

به دنبال شهادت رییس جمهور و همراهانش؛

اولین اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها در سال ۱۴۰۳ لغو شد

اولین اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها در سال ۱۴۰۳ لغو شد

به دنبال شهادت رییس جمهور و همراهانش اولین اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری در سال ۱۴۰۳ لغو شد.

به گزارش خبرنگار مهر، اولین اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری در سال ۱۴۰۳ پیش از این قرار بود از ۲ تا ۴ خرداد در دانشگاه تهران برگزار شود.

این نشست تقریبا هر سه ماه یک بار با حضور روسای دانشگاههای سراسر کشور، محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم و سایر مسئولان این وزارتخانه برگزار می شود.

موضوع اجلاس روسای دانشگاهها «مرجعیت علمی» بود که در پی شهادت رییس جمهور و همراهانش در سانحه بالگرد، لغو و به زمان دیگری موکول شد.

اجلاس روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری به صورت فصلی برگزار می‌شود و اجلاس پیشین با موضوع «نظام ارتقا بهره‌وری در آموزش عالی (ناب)» چهارم تا ششم بهمن ماه سال ۱۴۰۲ در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در اجلاس پیشین روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری بر ارتقای بهره‌وری آموزش عالی تاکید کرد و از معرفی ۱۰ رئیس برتر دانشگاه‌های کشور در اجلاس آینده خبر داد و گفت: در اجلاس بعدی که ۱۰ نفر از رؤسای برتر دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند، موضوع بهره‌وری حتماً لحاظ شود.

دکتر پیمان صالحی، معاون پژوهش وزیر علوم نیز در این اجلاس به ارتباط آموزش عالی و پیچیدگی اقتصادی اشاره کرد و با دفاع تمام قد از پژوهش در کشور گفت: ما در سطوح بالایی در حال پژوهش هستیم. دانشگاه‌های ما در بالاترین سطح افراد را تربیت می‌کنند ولی بازار ما به خاطر کشش کم، آن را درک نکرده است. اینکه دانش‌آموختگان ما در بهترین بنگاه‌ها و بازارهای دنیا جذب می‌شوند، مؤید همین موضوع است.

کد خبر 6113678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha