۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۲:۱۲

امام جمعه کرمانشاه:

شهید جمهور در راه خدمت عاشقانه ایستاده بود

شهید جمهور در راه خدمت عاشقانه ایستاده بود

کرمانشاه- نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با تسلیت شهادت آیت الله رییسی، گفت: سید شهیدان خدمت، شهید جمهور در راه خدمت عاشقانه ایستاده بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حبیب الله غفوری شامگاه دوشنبه در دیدار با جمعی از بسیجیان عشایر، بیان کرد: به شیرزنان و شیرمردان عشایر افتخار می‌کنیم. بسیجیان در همه صحنه‌ها پیش‌قدم بوده‌اند و شهدای بسیجی مستندترین گواه بر این ادعا هستند؛ به‌ویژه سردار حاج‌قاسم سلیمانی (اعلی‌الله‌مقامه) که خود از عشایر بود.

وی با اشاره به شهادت حضرت آیت‌الله رئیسی (اعلی‌الله‌مقامه) و همراهان ایشان در سانحه هوایی، گفت: امروز در تاریخ انقلاب اسلامی یک روز تاریخی شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با مروری بر اتفاقات سال ۱۳۶۰، عنوان کرد: با شهادت شهید بهشتی (اعلی‌الله‌مقامه) انقلاب اسلامی یکی از شخصیت‌های بزرگ خود را از دست داد. شخصیتی که قانون اساسی و ساختار قوه قضائیه را مدیون او هستیم. اما به‌لطف خدا انقلاب اسلامی مسیر خود را طی کرد و به‌مستند وصیت‌نامه سیاسی امام خمینی (رحمةالله‌علیه) با رفتن یک خدمتگزار در سدّ آهنین ملت خللی حاصل نخواهد شد.

وی اداه داد: گرچه دشمنان ایران اسلامی خبیث، کینه‌توز، بی‌رحم و فاسق‌الباطن هستند که تمام تلاش خود را برای ناامید کردن مردم به کار خواهند بست؛ اما به‌لطف خدا انقلاب اسلامی زمینه‌ساز ظهور حضرت ولی‌عصر (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) خواهد بود و خداوند متعال برای ادامه آن تدبیر کرده است.

حجت‌الاسلام غفوری با تصریح اینکه انسان‌های مؤمن عهدی با خدا دارند که تا وقتی نفس دارند بر آن پیمان هستند و لحظه‌ای از آن غفلت نمی‌کنند، اظهار داشت: شهدای والامقام سیّد ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور اسلامی ایران، دکتر امیرعبداللّهیان وزیر امور خارجه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین آل هاشم نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی، دکتر رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و همراهان گرامی ایشان در سانحه هوایی، مصداق آیه شریفه «مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ» بودند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه با ذکر این نکته که شهید آیت‌الله رئیسی (اعلی‌الله‌مقامه) در همه مناصب خود برای حل مشکلات محرومان دغدغه داشت، خاطرنشان کرد: بنده به‌واسطه رفاقت دیرینه‌ام با ایشان شاهد این موضوع بودم. در زمان تولیت آستان قدس شخصاً پیگیر رفع مشکلات محرومان حاشیه مشهد شد و در دوران ریاست‌جمهوری ملت ایران دیدند که ایشان در راه خدمت خستگی‌ناپذیر بود و امیدوارانه حل مسائل را دنبال می‌کرد. شهید آیت‌الله رئیسی (اعلی‌الله‌مقامه) کاری کرد که هیچ‌کس جز مقام معظم رهبری (مدّظلّه‌العالی) جرأت انجام آن را نداشت. بالابردن قرآن کریم و عکس حاج‌قاسم سلیمانی (اعلی‌الله‌مقامه) در سازمان ملل متحد کارهای بزرگ و اثرگذاری بودند.

وی افزود: آیت‌الله آل هاشم (اعلی‌الله‌مقامه) بسیار مردمی و دلسوز بود و پدر ایشان از مردمی‌ترین علمای تبریز است.

امام جمعه کرمانشاه، دکتر امیرعبداللّهیان (رحمةالله‌علیه) را حزب‌اللّهی‌ترین وزیر امور خارجه تاریخ انقلاب خواند و عنوان کرد: در جریان عملیات وعده صادق، برخلاف پیگیری وزرای امور خارجه کشورهای مختلف، ایشان با منطق قوی همه را مجاب کرد که به حریم ما تجاوز شده است و باید پاسخی قاطع داده شود. همه این بزرگواران در راه خدمت، عاشقانه ایستاده بودند.

در پایان نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه، عنوان کرد: شهدای سانحه دیروز برای جامعه ما در عرصه‌های مختلف خدمتگزاری الگو شدند.

کد خبر 6114112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha