۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۰۵

آیت‌الله مدرسی یزدی:

فقدان رییس‌جمهور شهید همه ما را متأثر کرده است

فقدان رییس‌جمهور شهید همه ما را متأثر کرده است

رییس هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: فقدان رییس‌جمهور شهید و خدوم و متواضع همه ما را متأثر کرده است؛ ایشان عضو مجلس خبرگان بودند و شرایط حساس‌تر از قبل شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله «سید محمدرضا مدرسی یزدی» رییس هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری، در مراسم افتتاحیه مجلس خبرگان رهبری گزارشی از روند برگزاری ششمین دوره انتخابات این مجلس ارایه داد و اظهار کرد: خداوند متعال بندگان خود را از عمل به آنچه که غیر حکم الهی است، نهی فرموده است و لذا در نظام اسلامی، اساس مشروعیت نظام از دین و مبانی دینی گرفته می‌شود و در این نظام، افرادی با اختیاراتی مشخص به کار گمارده می‌شوند.

وی افزود: در زمان غیبت امام زمان(عج) باید به کسی اقتدا کرد که مظهر قضاوت و فقها است و حلال و حرام را می‌شناسد؛ در نظام اسلامی وجود مردم و حضور مردم بدون واسطه انجام نخواهد پذیرفت و لذا باید یک شخص واجد شرایط که مورد تأیید فقهای دین است، انتخاب شود و مجلس خبرگان رهبری چنین نقشی را دارد و نقش واسط میان مردم و رهبر جامعه اسلامی را ایفا می‌کند.

رییس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در شرایط استثنایی قرار داریم، اظهار کرد: فقدان رییس‌جمهور شهید و خدوم و متواضع، همه ما را متأثر کرده است و از سوی دیگر ایشان عضو مجلس خبرگان رهبری بودند و به همین دلیل، شرایط حساس‌تر از قبل شده است.

آیت‌الله مدرسی درباره اهمیت مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: مصوبات مجلس خبرگان رهبری هیچ ممیزی ندارد و هرچه تصویب می‌شود، متوجه خود مجلس خبرگان است و این نشان از اهمیت و جایگاه مجلس خبرگان رهبری دارد؛ در صورتی که این موضوع در مورد مجلس شورای اسلامی صدق نمی‌کند.

وی با اشاره به مشارکت مردم در انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: مشارکت مردم در انتخابات مجلس خبرگان رهبری قابل توجه بوده است؛ مثلاً در استان کهکیلویه و بویراحمد بیش از ۶۰ درصد مردم مشارکت داشتند و از سوی دیگر نکته جالب این است که ۳۷ نفر از نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، چهره‌های جدید هستند و این به گردش نخبگان و مسوولیت‌ها کمک می‌کند.

کد خبر 6114333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha