۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۱۵

مراسم بزرگداشت شهدای خدمت در سفارت تهران در پاریس برگزار شد

مراسم بزرگداشت شهدای خدمت در سفارت تهران در پاریس برگزار شد

سفارت تهران در پاریس در پی شهادت رئیس جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه وی در سانحه سقوط بالگرد، مراسم بزرگداشت برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به مناسبت شهادت سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری و حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان و همراهان‌شان در حادثه سقوط بالگرد، سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس مراسم بزرگداشت برگزار کرد.

در این مراسم که در یکی از ساختمان‌های سفارت کشورمان در پاریس برگزار شد، مسئولان نمایندگی‌های رسمی ایران در فرانسه، جمع کثیری از ایرانیان مقیم، نمایندگان جوامع اسلامی فرانسه و همچنین شماری از فرانسویان شرکت داشتند. برخی شرکت کنندگان در این مراسم دفتر یادبود شهدای حادثه سقوط بالگرد را امضا کردند.

محمد امین‌نژاد، سفیر ایران در فرانسه طی سخنانی ضمن قدردانی از حضور انبوه علاقه‌مندان و با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عزیز سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور کشورمان، گوشه‌ای از خصوصیات بارز شهیدین رئیسی و امیر عبداللهیان را بر شمرد.

وی با توجه به سیر تاریخی کشورمان در راستای حفظ استقلال و توسعه همه جانبه کشور، به تلاش دولت شهید رئیسی در برقراری و توسعه مناسبات دوستانه با کشورهای دیگر اشاره کرد و گفت: تهران همواره در تقویت مناسبات خود با کلیه کشورها به‌ویژه کشورهای برادر و دوست همجوار و کشورهای اروپایی از جمله فرانسه اهتمام داشته است.

سفیر کشورمان در فرانسه همچنین با اشاره به وضعیت اسفناک مردم غزه زیر بمباران وحشیانه رژیم صهیونیستی، خواستار پایان بخشیدن به کشتار زنان و کودکان بی‌گناه در این منطقه محصور شد.

بالگرد حامل آیت الله رئیسی و هیات همراه وی که برای افتتاح سد مرزی «قیز قلعه‌سی» به آذربایجان شرقی سفر کرده بودند، عصر یکشنبه در مسیر بازگشت در «جنگل دیزمار» در محدوده عمومی بین ورزقان و جلفا استان آذربایجان شرقی دچار سانحه شد و به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام علی‌بن موسی الرضا (ع) به درجه رفیع شهادت نایل شد.

آیت الله آل هاشم، امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه، مالک رحمتی، استاندار آذربایجان شرقی و چند تن دیگر از همراهان رئیس جمهور در این بالگرد از شهدای این حادثه بودند.

کد خبر 6114690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha