۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۰۸

مهر گزارش می‌دهد؛

خاستگاه انقلاب آماده میزبانی خادم الرضا(ع) و رییس جمهور شهید است

خاستگاه انقلاب آماده میزبانی خادم الرضا(ع) و رییس جمهور شهید است

قم- مردم خاستگاه انقلاب اسلامی خود را برای وداع و تشییع و بدرقه حجت الاسلام رییسی خادم الرضا علیه السلام و شهدای راه خدمت آماده کردند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: شهر مقدس قم آماده میزبانی باشکوه از خادم الرضا علیه السلام، سید شهیدان خدمت و رئیس جمهور فقید و هیأت همراه است.

طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده و اعلام مسؤولان، قرار است پیکرهای مطهر رئیس جمهور شهید و دیگر شهدای راه خدمت عصر امروز از تبریز به تهران و از آنجا به شهر کریمه اهل بیت علیهم السلام اعزام و در بین مردم انقلابی و ولایتمدار شهر قم تشییع شوند.

پیکرهای مطهر خادمان ملت، گرد مضجع شریف کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه علیهم السلام نیز طواف داده خواهد شد.

جمعی از علما و مراجع عظام تقلید، اساتید حوزه علمیه و شخصیت‌های حوزوی نیز قرار است با پیکر پاک شهید حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی و همراهان شهیدش وداع کنند.

مراسم وداع و تشییع با پیکر مطهر شهید حجت الاسلام والمسلمین رئیسی و همراهان وی، از ساعت ۱۶:۳۰ از عمود ۱۸ بلوار پیامبر اعظم تقاطع بسیج به سمت مسجد مقدس جمکران برگزار خواهد شد.

سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی نیز ۱۶ دی ۱۳۹۸ با حضور گسترده مردم انقلابی قم در همین مسیر تا میعادگاه منتظران ظهور تشییع شده بود و امروز نیز بار دیگر شاهد خلق حماسه‌ای دیگر از سوی مردم قدرشناس خاستگاه انقلاب خواهیم بود.

سید محمد آقامیری استاندار قم روز گذشته برای آنکه استقبال شایسته ای از سوی مردم قم با خادمان ملت صورت گیرد اعلام کرد، که ادارات قم از ساعت ۱۲ امروز تعطیل خواهند بود و مدارس استان نیز امروز تعطیل اعلام شد.

بسیاری از گروه‌های مردمی از شب گذشته در بلوار پیامبر اعظم موکب هایی برای پذیرایی از تشییع کنندگان شهید رئیسی راه اندازی کردند.

با دستور سید مرتضی سقائیان‌نژاد شهردار قم در خدمت‌رسانی حداکثری به شهروندان، سرویس‌دهی ناوگان اتوبوس‌رانی شهرداری قم در مسیر بازگشت تشییع پیکر شهدای راه خدمت از مسجد مقدس جمکران در بلوار پیامبر اعظم (ص) به‌صورت رایگان انجام خواهد شد.

ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر قم نیز اعلام کرده از ساعاتی پیش از آغاز مراسم تشییع پیکر مطهر شهدا در بلوار پیامبر اعظم (ص) ، با تمام ظرفیت و فعالیت تمامی خطوط منتهی به هسته مرکزی شهر و محل آغاز مراسم تشییع در خدمت شهروندان گرامی برای حضور در این مراسم خواهد بود.

در اطراف حرم مطهر بانوی کرامت نیز ایستگاه‌های صلواتی برای ارائه خدمات به زائران و بدرقه کنندگان شهدای راه خدمت برپا شده است.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم در اطلاعیه‌ای از مردم این استان برای حضور در مراسم تشییع پیکر مطهر رئیس جمهور و هیأت همراه در سانحه بالگرد در استان آذربایجان شرقی دعوت کرد.

خانه مطبوعات استان قم نیزبا راه اندازی پویش «تکریم خادم خستگی ناپذیر» اعلام کرده، در قالب این پویش اهالی رسانه استان و اعضای خانه مطبوعات قم در آئین تشییع پیکر مطهر خادم الرضا علیه السلام، سید شهیدان خدمت، رئیس جمهور فقید جمهوری اسلامی شهید آیت الله رئیسی و همراهان ایشان، با پوشش این مراسم سهم خود را در تکریم از خادم ملت ایفا خواهند کرد.

از روز گذشته تجمع‌ها و مراسم‌های مختلفی در استان قم با حضور مردم انقلابی این شهر برپا شده و یاد و خاطره رئیس جمهورمردمی و خادم ملت و دیگر شهدای راه خدمت گرامی داشته شد.

پیکرهای مطهر شهید امیر عبداللهیان وزیر فقید امور خارجه، آیت الله آل هاشم نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز، رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و دیگر همراهان حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در سانحه سقوط بالگرد نیز در بین مردم قم تشییع می‌شود.

کد خبر 6114723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha