۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۲۴

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد:

دانشگاه آزاد اسلامی می‌خواهد یک دانشگاه جامعه‌پرداز باشد

دانشگاه آزاد اسلامی می‌خواهد یک دانشگاه جامعه‌پرداز باشد

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد گفت: جامعه اسلامی یعنی دانشگاه آزاد اسلامی که می‌خواهد یک دانشگاه جامعه‌پرداز باشد. جامعه‌پردازی و سبک زندگی نقش حمایت اجتماعی از دولت و حکمرانی را دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاداسلامی پنل‌های تخصصی بیست و ششمین شورای دانشگاه آزاد اسلامی با ارائه گزارش‌ها و برنامه‌های معاونت‌های موضوعی، معاونت‌های تخصصی و اداره کل‌های سازمان مرکزی برگزار شد.

در ابتدای نوبت عصر این اجلاسیه، دکتر علی سروری مجد قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تسلیت شهادت خادم الرضا آیت‌الله رئیسی و همراهان ایشان، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند مدیران کشور با تلاش مضاعف به امور اداره کشور می‌پردازند و به همین دلیل جلسه امروز با قوت برگزار می‌شود و پس از آن همکاران دانشگاه آزاد اسلامی با تلاش بیشتر در محل کار خود به انجام امور دانشگاه خواهند پرداخت.

در ادامه این نشست، معاونان دانشگاه به ارائه گزارش‌های مربوط به حوزه خود پرداختند.

محمدهادی همایون معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مقاطع مختلف تاریخ با یک شهید یا قربانی بزرگ رقم خورده است؛ از داستان‌هابیل و قابیل تا مقاطع انقلاب اسلامی. در هر مقطعی که شهید بزرگی داده‌ایم، وارد یک دوران جدید شده‌ایم. شهادت آیت‌الله رئیسی پیام جدیدی دارد که باید آن را درک کنیم چرا که هیچ اتفاقی در این عالم خارج از تدبیر و اراده الهی نیست.

وی ادامه داد: شهدای سانحه سقوط بالگرد از جنس دولت اسلامی بودند. مقاطع و الگوی تمدن نوین اسلامی که مقام معظم رهبری ترسیم فرمودند، از انقلاب اسلامی آغاز می‌شود و به نظام اسلامی، دولت اسلامی و جامعه اسلامی می‌انجامد. ما ۴۰ سال است که در مرحله دولت اسلامی سکون داشته‌ایم. مسئله اخلاق کارگزاران در این مقطع بسیار مهم است و برای اینکه مرحله دولت اسلامی بر ما ثابت شود، شهادت رئیس‌جمهور و همراهان ایشان گواه آن بود.

همایون خاطرنشان کرد: جامعه اسلامی یعنی دانشگاه آزاد اسلامی که می‌خواهد یک دانشگاه جامعه‌پرداز باشد. جامعه‌پردازی و سبک زندگی در این دانشگاه نقش حمایت اجتماعی از دولت و حکمرانی را دارد. یکی از اتفاقاتی که در حوزه علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی افتاده، راه اندازی دانشکده‌های جامعه و حکمرانی است که بیش از دیگر دانشکدگان در دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد شده و باید در این زمینه یک توازن ایجاد کنیم.

کد خبر 6114962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha