۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۵۹

مهر گزارش می‌دهد؛

شهید رییسی در نگاه مردم قزوین/ شهید جمهور از جنس مردم بود

شهید رییسی در نگاه مردم قزوین/ شهید جمهور از جنس مردم بود

قزوین- مردم قزوین همانند سایر هموطنان این روزها زندگی روزمره را با بهت و غم برای از دست دادن خادمی صادق و مردمی سپری می‌کنند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها – مطهره میرزایی: حوالی غروب در حالی که تمامی هیئات خود را برای خادمی علی ابن موسی‌الرضا (ع) حاضر کرده بودند و بسیاری از هیئات نیز دست پیش گرفته و در حال برگزاری مراسم ولادت بودند، خبر شوکه کننده سقوط بالگرد در یک‌لحظه توانست زمان را متوقف کند.

تیتر تلخ اخبار آن لحظه در یک آن فضای استان، کشور و حتی جهان را دربرگرفت. در همان ساعات ابتدایی سفره مناجات و طلب صحت و سلامتی رئیس‌جمهور و همراهان در دل مردم پهن شد. سرنوشت رئیس جمهور و همراهانش در هاله‌ای از ابهام اما با نور امید گره خورده بود که سرانجام این سرنوشت همان سرنوشت مقدس و عاقبت به خیری بود.

درهمان ساعات اولیه در کنار دعاها، جلسات تحلیل بسیاری در شبکه‌های مجازی و حقیقی تشکیل شد اما آنچه که قلب مردم را به درد آورد نوار مشکی کنار تلویزیون و پایان خدمت و مأموریت مردان خدمت‌گزار بود و به‌راستی که پایان کار مؤمنان شهادت است و وعده خداوند "وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فی سَبیلِ اللهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُون…" در قبال خدمتگزاران خود صادق است.

درد عمیق مردم قزوین از شهادت دولت‌مردان خدمتگزار

عرض ارادت مردم قزوین تمامی نداشت؛ ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه صبح اولین مراسم عزاداری خادمان علی ابن موسی الرضا در شبستان امیرالمؤمنین (ع) مسجدالنبی قزوین برگزار شد. چشمان اشک‌بار و سرخ حضار خبر از دردی عمیق می‌داد و مراسم بعد از تلاوت آیاتی از قرآن کریم با روضه‌ای از علمدار کربلا ادامه‌دار شد، آری علمدار به زمین افتاد.

همین جمله ما را بس بود، ذکر همین مصیبت که علمدار به زمین افتاد. گریه حضار صحن شبستان امیر را فراگرفته بود زمانی که نماینده ولی‌فقیه در استان برای عرض تسلیت کنار تریبون حاضر شد نیز همین جمله را گفت که علمدار به زمین افتاد، رفته بود تا آب بیاورد او هم رفته بود تا مسئله آب را مرتفع کند و به‌راستی چه وجه اشتراکی بین مؤمن و مقربان خدا وجود دارد اما این علم بر زمین نخواهد ماند.

صحبت‌های امام‌جمعه درخصوص صفات مردان خدا می‌توانست ما را بهتر با شخصیت کسانی که در راه خدا و برای رضای خدا حرکت می‌کنند آشنا کند، آیت‌الله عابدینی طبق تفاسیر قرآنی مؤمنان را کسانی دانست که در مسیر جهاد و شهادت از یکدیگر سبقت می‌گیرند و به نظر می‌رسد آن هنگام که شهید خدمت بر پیشانی سردار دل‌ها بوسه می‌زد عهد شهادت را بسته بود.

شهید رییسی در نگاه مردم قزوین/ شهید جمهور از جنس مردم بود

درخشش کلیدواژه خدمت و خلوص

صحبت‌های استاندار قزوین در وصف صفات شهدای خدمت در جمع خبرنگاران نیز خالی از لطف نبود و در بین تمام واژه‌ها کلمه خدمت و خلوص بیشتر نمایان بود و به تعبیر استاندار نمی‌شد در پایان این مسیر چیزی جز شهادت انتظار داشت. وی که مردم قزوین را با وجود شهید رجایی به سبب درخشش در سمت ریاست جمهوری و سایر شهدای مردمی شهیدپرور می‌دانست شهادت رئیس‌جمهور و همراهانش را خدمت مردم تبریک و تسلیت گفت.

اما این روزها دل‌های مردم قزوین همچون آسمان شهر ابری است و پر از باران و اشک. رقابتی بین اشک و باران شکل گرفته و مردم سیاه‌پوش اعم از زن و مرد پیر و جوان برای عرض ارادت به شهدای خادم رضوی و خدمتگزاران در مراسم عزاداری شهید جمهور شرکت می‌کنند.

پایان خدمت به مردم چیزی جز شهادت نیست

مادر شهیدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر چنین مطرح کرد که تاکنون با آغوش گرم از فرزند شهید و جانباز خود استقبال کرده و این روزها نیز به تأسی از مادران شهدا به خیابان آمده، او براین باور بود که پایان راه خدمتگزاران خدا و مردم چیزی جز شهادت نیست و شهدای امروز در واقع ادامه‌دهندگان راه شهدای دیروز هستند.

زوج جوانی که در یکی از تجمعات عزاداری حضور داشتند گفتند که علت حضور پرشور مردم در این هوا برای عزاداری این است که آیت‌الله رئیسی از جنس خود مردم بود و مردم به‌خوبی متوجه این مسئله بودند که مردی از جنس آن‌ها آمده تا مشکلات را مرتفع کند و در این حوزه باید گفت مهم‌ترین صفت آیت‌الله رئیسی شخصیت مردمی او است.

شهید رئیسی دنبال چیزی جز خدمت نبود

حجت‌الاسلام علی مصطفوی نیا، رئیس‌کل دادگستری به‌عنوان کسی که زمانی در کنار شهید رئیسی فعالیت داشت در گفت وگو با خبرنگار مهر، در وصف ایشان این‌گونه اظهار کرد که شهید رئیسی شانیت خود را در خدمت‌گزاری به مردم می‌دانست و همواره اصل خدمت‌گزاری را مورد تأکید و توجه خود و دیگران قرار می‌داد.

دختربچه‌ای ۶ یا هفت‌ساله با دیدن خبرنگار، خود لب به سخن باز می‌کند. نازنین زهرا در صحبت‌هایش ضمن ابراز علاقه به این شهید بزرگوار مطرح کرد که شهید رئیسی را به این سبب دوست دارد که او همانند پدری مهربان برای کودکان بوده و برای مردم کارهای بزرگی انجام داده است.

توصیف و تشریح هر کدام از این مردم در وصف شهید خادم متفاوت است و هرکس از منظر خاص خود به توصیف شخصیت ایشان می‌پردازد اما مردمی بودن و خدمت‌گزاری همچنان به‌عنوان صفات بارز شهید مطرح است و به‌راستی که آیت‌الله رئیسی شهید جمهور بود.

شهید رییسی در نگاه مردم قزوین/ شهید جمهور از جنس مردم بود

رئیسی برای پیشرفت کشور از آبروی خود هزینه کرد

در تشریح صفات این شهید خدمت‌گزار حجت‌الاسلام سید مرتضی حسینی، نماینده سابق مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی چنین بیان کرد که با وجود مشکلات اقتصادی کشور و با وجود تحریم‌ها آقای رئیسی بر این موضوع واقف بود که قشر ضعیف با چه جنس مشکلاتی دست به گریبان هستند و به همین علت هم همه تلاش خود را می‌کرد که این بار را کاهش دهد، امروز هم خواهید دید که در وداع با او همین قشر میدان‌داری می‌کند و یکی از شجاعانه‌ترین کارهایی که ایشان به آن ورود کرد جراحی اقتصادی بود که حتی خیلی از نزدیکان ایشان ورود به آن را صلاح نمی‌دانستند اما ایشان با این نگاه که اگر این دولت به آن ورود نکند هیچ‌کس به آن اقدام نخواهد کرد وارد مسئله شد و از آبروی خود هزینه کرد.

سید مهدی قوامی، یکی از فعالین سیاسی استان قزوین نیز در توصیف رئیس جمهور شهید بیان کرد که شاید به لحاظ دیدگاه سیاسی با ایشان در زاویه بودیم ولی نمی‌توان گفت که ایشان در راستای دیدگاه خود تمام تلاش خود را نمی‌کرد، او اصلاً پشت میز نشین نبود و در هر موضوعی در کف میدان و در بین مردم حاضر بود و از نزدیک با مسئله آشنا می‌شد.

حال و هوای این روزهای مردم در قزوین خوب نیست و هرکس را که نگاه می‌کنیم بهتی به همراه غم در چهره دارد اما بدون شک این مردم در طول انقلاب از این طوفان‌های سخت زیاد دیده اند و عبور از آن را نیز خوب به یاد دارند.

تلخی‌های این روزها فراموش نخواهد شد اما بدون شک قدرشناسی مردم و حضور در عرصه‌های حساس پیش رو نشان خواهد داد ما از هر اتفاقی پلی برای پیشرفت کشور خواهیم ساخت.

کد خبر 6115736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha