۴ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۳۳

خطیب جمعه اصفهان:

سیاست شهید رییسی مانند دیانتش بود

سیاست شهید رییسی مانند دیانتش بود

اصفهان- خطیب جمعه اصفهان گفت: شهید رییسی در ۳۳ ماه خدمت خود به عنوان رییس جمهور ایران اسلامی، دستاوردها و سفرهای بین‌المللی فراوانی داشت و سیاست او عین دیانتش بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام و المسلمین سید احمد محمودی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه اصفهان که در مصلی این شهر برگزار شد، با بیان اینکه حجت‌الاسلام رئیسی رئیس جمهور در طراز انقلاب بود، اظهار داشت: در پیام رهبر معظم انقلاب به مناسبت شهادت ایشان مشاهده می‌کنیم که لقب خادم‌الرضا (ع)، عزیز، مردمی، فداکار، پرتلاش، خستگی‌ناپذیر، خدمتگزار و مخلص را در خصوص شهید رئیسی به کار بردند.

وی ادامه داد: حجت‌الاسلام رئیسی خدمت به مردم را اولویت همه امور قرار داد و از روز اول خدمت خود به فکر رضایت مردم بود و در این مسیر ناسپاسی‌ها او را از حرکت خود مأیوس نکرد.

خطیب جمعه اصفهان ضمن تسلیت شهادت رئیس جمهوری و همراهان ایشان، خاطرنشان کرد: در طول سال‌های گذشته شهدای زیادی در عرصه‌های امنیتی، سلامت، مدافع حرم و امروز شهدای خدمت تقدیم انقلاب شدند.

حجت‌الاسلام محمودی ادامه داد: شهید رئیسی در مناظره‌های ریاست جمهوری شخصیتی بود که اخلاق و سیاست را حفظ کرد، او در ۳۳ ماه خدمت خود ۴۷ سفر استانی به سراسر کشور داشت؛ همچنین در این مدت دستاوردها و سفرهای بین‌المللی فراوانی داشت و سیاست حجت‌الاسلام رئیسی عین دیانتش بود.

وی تصریح کرد: ترمیم روابط خارجی با برخی از کشورها، تلاش برای وحدت جهان اسلام، دفاع جانانه از قرآن و مردم مظلوم غزه تنها گوشه‌ای از فعالیت‌های جهادی و با شجاعت حجت‌الاسلام رئیسی بود؛ ایشان محبوب ملت‌ها و محترم دولت‌ها بود و این موضوع را می‌توان در احترام مقامات کشورهای جهانی نسبت به شهادت ایشان دید.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه شهدای خدمت ذخیره‌های انقلاب بودند که به میدان آمدند، افزود: در این راستا باید خدمت آن‌ها را پاس داشت همانطور که در مراسم تشییع پیکر شهدا میلیون‌ها نفر از اقشار مختلف برای بدرقه آمده بودند.

حجت‌الاسلام محمودی با تاکید بر اینکه برای رسیدن به رضایت الهی باید تقوا پیشه کنیم، گفت: تقوای الهی تنها با اطلاعت از دستورات خداوند و پیامبر (ص) تحقق خواهد یافت.

وی اضافه کرد: خداوند در قرآن کریم تاکید دارد که تقوا پیشه کنید و از پیامبر (ص) و دستورات الهی پیروی کنید؛ حضرت علی (ع) می‌فرمایند خشنودی خداوند جز با اطاعتش به دست نمی‌آید.

کد خبر 6117488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha