۴ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۳۲

با حضور وزیر بهداشت در مشهد؛

پویش «افتتاح پروژه های نیمه تمام حوزه سلامت» در کشور آغاز شد

پویش «افتتاح پروژه های نیمه تمام حوزه سلامت» در کشور آغاز شد

مشهد- پویش «تعالی خدمت، استمرار خدمت» به منظور افتتاح پروژه های نیمه تمام حوزه سلامت در سراسر کشور از امروز با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مشهد آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، پویش «تعالی خدمت، استمرار خدمت» به منظور افتتاح پروژه‌های نیمه تمام حوزه سلامت در سراسر کشور از امروز با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با بهره برداری از ۲۲ پروژه آموزشی، پژوهشی، بهداشتی و درمانی با اعتباری بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد ریال در دانشگاه علوم پزشکی مشهد آغاز شد.

بهره برداری از مجتمع آموزشی خوارزمی با زیر بنای ۵ هزار متر مربع و با هزینه‌ای بیش از یک هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان در حوزه‌های ساخت و تجهیز از مهمترین پروژه‌هایی است که با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی به بهره برداری رسید.

کار ساخت این پروژه عظیم آموزشی در قالب چهار دانشکده شامل پرستاری و مامایی، بهداشت، علوم پیراپزشکی و طب ایرانی و مکمل در سال ۹۸ آغاز شد اما به دلیل شرایط مالی در ابتدای سال ۱۴۰۰ متوقف شد و در دولت سیزدهم و با حمایت‌های شهید آیت الله رئیسی، بر ساخت این پروژه تاکید شد و به طور مجدد در خرداد سال ۱۴۰۱ با تأمین اعتبارات مورد نیاز کار ساخت آن آغاز شد و در مدت یک سال از پیشرفت ۵۰ درصد به ۱۰۰ درصد رسید.

پروژه پژوهشگاه دانشگاه علوم پزشکی مشهد از دیگر پروژه‌های مهمی است که با حضور دکتر عین اللهی به بهره برداری رسید، این پروژه به منظور تجمیع مراکز تحقیقات در فضای نزدیک به محل دانشکده‌ها به مساحت بیش از ۱۵ هزار مترمربع طراحی پیش شده است که فاز اول آن به متراژ ۱۰ هزار مترمربع به بهره برداری رسید. برای فاز اول این پژوهشگاه بزرگ و پیشرفته که طبق استانداردهای بین‌المللی ساخته شده ۳۰۰ میلیارد تومان در بخش‌های ساخت و تجهیز هزینه شده است.

پروژه کلین روم یا اتاق‌های تمیز نیز از پروژه‌هایی است که صبح امروز وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی آن را به بهره برداری رساند، این پروژه، از جمله فضاهایی است که دارای فناوری‌های نوینی در مواد، نوع معماری و تهویه خاص برخوردار است و برای جلوگیری از ورود هر گونه آلودگی باید طراحی‌های علمی و دقیق و محاسبات پیچیده‌ای صورت گیرد و از هواسازهای های ژنیک و فیلترهای هپا استفاده شود که بتواند به طور کامل تعویض هوا را انجام دهند.

وزیر بهداشت: راه شهید رئیسی در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ادامه می‌یابد

بهرام عین اللهی صبح جمعه در مراسم افتتاح پژوهشگاه علوم پزشکی به عنوان بزرگترین پژوهشگاه حوزه سلامت شرق کشور که به نام شهید جمهور، سید ابراهیم رئیسی مزین شده، اظهار کرد: راه و مکتب شهید آیت الله رئیسی در نهضت تکمیل طرح‌های نیمه تمام تداوم خواهد یافت.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: عملیات ساخت این پژوهشگاه از سال ۹۷، آغازشده است؛ در این پژوهشگاه ۳۳ مرکز تحقیقاتی مستقر هستند و ۲۵ آزمایشگاه تخصصی و پیشرفته، سالن‌های اجتماعات و کلاس‌های درسی در این مرکز فعال است.

وی افزود: رویکرد اصلی وزارت بهداشت در دولت مردمی در حوزه تحقیقات سلامت، تجمیع مراکز و امکانات تحقیقاتی برای استفاده محققان دانشگاه‌های علوم پزشکی است.

عین اللهی با اشاره به پویش تعالی سلامت، استمرار خدمت در وزارت بهداشت به منظور افتتاح طرح‌های حوزه سلامت در فرصت باقی مانده از دولت مردمی گفت: مقرر شده بود پروژه‌های متعدد حوزه سلامت از جمله پروژه‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد با حضور رئیس جمهور شهید افتتاح شود و ما منتظر ایشان بودیم اما تقدیر بر این شد که بدون حضور فیزیکی ایشان، ادامه دهنده راه و مکتب آیت الله رئیسی در نهضت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام باشیم.

کد خبر 6117495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha