۴ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۱۸

امام جمعه ساوه:

شهید آیت‌الله رییسی رجایی‌گونه زندگی و خدمت کرد

شهید آیت‌الله رییسی رجایی‌گونه زندگی و خدمت کرد

ساوه - امام جمعه ساوه گفت: شهید آیت‌الله رئیسی، رجایی‌گونه زندگی و خدمت کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های عبادی سیاسی امروز نماز جمعه ساوه، اظهار کرد: ملت بزرگ ایران در این سال‌ها سه شخصیت آقای رئیسی را دیدند، ایشان در مناظره انتخابات ریاست جمهوری شخصیتی نجیب و آرام داشت.

وی افزود: ایشان با وجود طعنه و تهمت، تقوا را رعایت می‌کرد و به مخاطبین خود رعایت تقوا را سفارش می‌کرد اگرچه اطلاعات او از پرونده افراد از همه بیشتر بود اما سکوت می‌کرد.

امام جمعه ساوه تصریح کرد: دومین شخصیت آقای رئیسی، در کسوت رئیس‌جمهور بود، مردم ما در دوره ریاست‌جمهوری شهید رئیسی، با شخصیتی خوش ظرفیت مثل شهید رجایی مواجه شدند.

وی افزود: شهید رئیسی، رجایی‌گونه زندگی و خدمت کرد و نشان داد که این جایگاه، در موقعیت و در روابط او هیچ تأثیری نگذاشته است، بلکه او متواضع‌تر و صمیمی‌تر شده بود.

حجت الاسلام رحیمی ادامه داد: شهید رئیسی خیلی امیدها را برانگیخته بود که با همت این مرد الهی و همراهانی که انتخاب کرد، بتواند با سایر نهادها، کشور را در زمان نزدیک‌تری به مقاصد عالی برساند.

وی گفت: شخصیت سوم آقای رئیسی که مردم دیدند و خواهند دید، شهید رئیسی که به استادش شهید بهشتی اقتدا کرده بود, رئیس جمهوری که شهید جمهور شد و به طور حتم برکت وجودی این شهید سید برای ملت ایران، بیش از پیش خواهد بود.

امام جمعه ساوه افزود: در سفرهای استانی، شهرستانی و حتی روستایی و محلی و دیدارهای عمومی، کارنامه شهید رئیسی درخشان بود چرا که ۴۷ سفر استانی در ۳۳ ماه، آمار حیرت‌آوری برای عالی‌ترین مقام اجرایی کشور است.

حجت الاسلام رحیمی، خدمت به مردم، گره‌گشایی از کار مردم، شاد کردن دل مردم و پیش بردن امور مردم را از دیگر ویژگی‌های آیت الله رئیسی عنوان کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در پیام تسلیتشان برای او صلاح و رضایت مردم که حاکی از رضایت الهی است بر همه چیز ترجیح داشت.

وی افزود: شهید رئیسی، فقط محبوب ملت ایران نبود، او محبوب الملل و محترَم الدُوَل بود، با خبر شهادت آیت‌الله رئیسی و سایر شهدای خدمت، کشورهای مثل ترکیه، هند، پاکستان، لبنان، عراق، سوریه و کوبا در کشورهای خود عزای عمومی اعلام کردند و پرچم کشورشان را به حالت نیمه افراشته درآوردند، یک سوم کشورهای دنیا پیام تسلیت و واکنشی نشان دادند که ما نیز عزاداریم.

امام جمعه ساوه ادامه داد: بعد از امید، تلاش بی‌وقفه و خستگی‌ناپذیری شهید رئیسی بسیار برجسته بود، شهید رئیسی به‌خاطر آن امید وافری که در قلب امام رضایی خود داشت، هیچ خستگی را نمی‌پذیرفت و نمی‌شناخت و با روحیه جهادی، بی‌قرار خدمت و در پیگیری امور کشور جدی بودند.

وی افزود: هرکدام از این خصوصیات و توصیفات، گویای فصلی از ابعاد شخصیت بزرگ شهید رئیسی است و مجموع این خصال نیک، رمز و راز محبوبیت و ماندگاری شهید رئیسی در قلوب مردم هست و خواهد بود چرا که طعنه و ناسپاسی دیگران مانع تلاش و خدمت صادقانه او نشد.

امام جمعه ساوه ضمن تقدیر از برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای خدمت در شهرستان ساوه، گفت: امید است با شور و شعور خاص در شب هفت این شهدا که در روز شنبه ۵ خردادماه همزمان با نماز جماعت مغرب و عشا با سخنرانی حجت الاسلام عالی در مسجد انقلاب برگزار می‌شود، نیز حضور به هم رسانید.

کد خبر 6117531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha