۴ خرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۱۷

امام جمعه بوشهر:

مردم به ادامه‌دهندگان راه شهیدان رجایی و رئیسی رای می‌دهند

مردم به ادامه‌دهندگان راه شهیدان رجایی و رئیسی رای می‌دهند

بوشهر- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: مردم به کسانی رأی می‌دهند که در منظومه هدایت‌های مقام معظم رهبری و ادامه دهنده راه شهیدان رجایی و رئیسی باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر با تسلیت شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان اظهار کرد: این سانحه حادثه تلخ و دردناکی بود که منجر به شهادت رئیس جمهور، وزیر امور خارجه، امام جمعه تبریز، استاندار آذربایجان شرقی و دیگر همراهان شد.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی حوادث گوناگونی در بخش‌های مختلف به خود دیده است خاطرنشان کرد: با وجود شهادت شخصیت‌های مهم در این وقایع ولی انقلاب اسلامی به روند خودش ادامه داده و هیچ خللی در روند تداوم انقلاب ایجاد نشده است.

امام جمعه بوشهر، شهادت شخصیت‌ها در حوادث و وقایع گوناگون را برای جامعه بسیار دردناک و تأسف‌بار دانست و افزود: با وجود شهادت شخصیت‌های مهم ولی انقلاب قوی‌تر و با اقتدار بیشتر در مسیر آرمان‌های انقلاب گام برمی‌دارد.

وی شهادت آیت‌الله رئیسی رئیس محترم جمهور، وزیر امور خارجه و دیگر همراهان در سانحه بالگرد را ضایع بزرگ و مهم دانست و با اشاره به ویژگی‌های رئیس جمهور شهید تأکید کرد: شخصیت آیت‌الله رئیسی یک شخصیت محدود به جغرافیای جمهوری اسلامی ایران نبود بلکه در سراسر جهان به ویژه در کشورهای اسلامی و جبهه مقاومت از جایگاه بالایی برخوردار بود.

صفایی بوشهری با اشاره به اینکه همه مردم داغدار شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان در این حادثه شدند خاطرنشان کرد: حضور مردم در تشییع آیت‌الله رئیسی و دیگر شهدای این سانحه نشان از قدرشناسی مردم بود و همه آحاد جامعه به سوگ نشستند.

وی، اسلام‌خواهی، ولایت‌مداری و مردم‌داری را از جمله خصوصیّات شهید آیت‌الله رئیسی برشمرد و بیان کرد: برنامه‌های رئیس جمهور شهید بر اساس تفکرات و خط مشی امام راحل و مقام معظم رهبری بود و با شناخت اندیشه‌های فکری امامین انقلاب اسلامی کاملاً آنها را دنبال می‌کرد و تخطی از آن گناه شرعی می‌دانست.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، با بیان اینکه شهید آیت‌الله رئیسی عدالت‌خواه و ظلم ستیز بود گفت: یکی از برنامه‌های مهم در سفرهای استانی حضور در جمع مردم به‌ویژه در راستای تحقق عدالت اجتماعی بود و همواره مطالبات مردم را پیگیری و در رفع آنها تلاش می‌کرد.

وی، متواضع، فروتن و مردم‌داری را از دیگر ویژگی شهید آیت‌الله رئیسی دانست و خاطرنشان کرد: با شناخت راهکارهای مختلف دنبال تمدن آفرینی و پیشرفت نظام اسلامی در ابعاد گوناگون بود.

امام جمعه بوشهر، با اشاره به ایجاد زیرساخت‌های مهم در بخش‌های مختلف از جمله اقتصادی از مسئولان حوزه اقتصادی کشور خواست به‌صورت شفاف خدماتی که در زیرساخت‌ها برای حل مشکلات اقتصادی فراهم کرده‌اند به جامعه بیان کنند.

وی با بیان اینکه آیت‌الله رئیسی صبور، شکیبا، شجاع و استکبارستیز بود افزود: آیت‌الله رئیسی در مجامع بین‌المللی در دفاع از اسلام و نظام اسلامی ایران از همه فرصت‌ها استفاده می‌کرد و ضمن تحقیر دشمنان از جمله آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی، اقتدار نظام اسلامی ایران را نشان می‌داد.

انقلاب اسلامی روند خود را پیش می‌برد

خطیب نماز جمعه بوشهر خطاب به مسئولان ملی و استانی گفت: اگر شما رهروان راه شهید آیت‌الله رئیسی هستید مانند این شهید والامقام عمل کنید و اگر کسی قصد کاندیداتوری ریاست جمهوری است بر اساس معیار که مردم تعیین کرده‌اند باید الگوی شهید رئیسی باشد و اگر خلاف آن باشد مردم به آن رأی نخواهند داد.

صفایی‌بوشهری، اضافه کرد: مردم ایران اسلامی با برگزاری مراسم شهادت رئیس جمهور شهید و دیگر شهدای این سانحه نشان دادند که دارای رشد بصیرتی و سیاسی شدند و دیگر با شایعات و وعده‌های کاذب فریب نمی‌خورند.

وی ادامه داد: مردم به کسانی رأی می‌دهند که در منظومه هدایت‌های مقام معظم رهبری و ادامه دهنده راه شهیدان رجایی و رئیسی باشند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه انقلاب اسلامی با وجود حادثه تلخ سانحه بالگرد روند خود را پیش می‌برد افزود: ان‌شاءالله به برکت خون این شهیدان منجر به اقتدار بیشتر نظام و انقلاب می‌شود.

وی با گرامیداشت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر این روز را پیروزی لشکر بزرگ اسلام خواند و اظهار داشت: عملیات بیت‌المقدس و فتح خرمشهر تمام مبادلات سیاسی جهان و رویکرد عملیات‌ها را تغییر داد و سوم خرداد یک روز مهم در تاریخ ایران اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با گرامیداشت آغاز به کار ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از زحمات و خدمات نمایندگان قبلی برای نمایندگان جدید آرزوی موفقیت کرد.

کد خبر 6117621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • غلام المنتظر ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۴
      0 0
      توقع داشتیم از مجاهدت ها و زحمات وزیر مقاومت برادر عزیزمان هم حسین امیرعبداللهیان هم گفته شود که بی نهایت در بخش مقاومت کوشا و فعال بود و متعهد به این محور مهم