۶ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۱۹

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی:

سرمایه گذاری خارجی در خراسان جنوبی هزار و ۸۵ فرصت شغلی ایجاد کرد

سرمایه گذاری خارجی در خراسان جنوبی هزار و ۸۵ فرصت شغلی ایجاد کرد

بیرجند- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: پروژه‌های سرمایه گذاری خارجی برای هزار و ۸۵ نفر در استان به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی ذاکریان شنبه شب در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: سرمایه گذاری مصوب در خراسان جنوبی تا پایان اردیبهشت یک میلیارد و ۶۸۷ میلیون دلار بوده است که رشد ۷۰ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی بیان کرد: میزان سرمایه گذاری خارجی جذب شده در خراسان جنوبی نیز ۹۷.۹ میلیون دلار رشد داشته که ۱۲.۸ درصد است.

ذاکریان با بیان اینکه پروژه‌های دارای مجوز سرمایه گذاری خارجی از ۱۳ پروژه به ۳۱ پروژه رسیده که ۱۳۸ درصد رشد در این زمینه داریم، گفت: پروژه‌های فعال و به بهره برداری رسیده نیز ۱۶ پروژه است و پنج پروژه نیز در حال ساخت داریم.

وی گفت: بیشترین مبلغ سرمایه گذاری مصوب خارجی در خراسان جنوبی مربوط به اتباع ترکیه با ۶۵۱.۳ میلیون دلار در هشت پروژه و بعد اتباع کشور چین در ۹ پروژه است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی عنوان کرد: میزان اشتغال ایجاد شده با اجرای ۱۶ پروژه فعال و به بهره برداری (با سرمایه گذاری ۲۱۷.۶ میلیون دلار) رسیده با سرمایه گذاری خارجی هزار و ۸۵ فرصت اشتغال مستقیم و دو هزار و ۱۲۵ فرصت شغلی غیر مستقیم است.

ذاکریان ادامه داد: بیشترین اشتغال ایجاد شده با پروژه‌های با سرمایه گذاری اتباع چین ایجاد شده است.

وی افزود: تلاش کرده ایم سرمایه گذاران را از خام فروشی پرهیز داده و به سمت صنایع تبدیلی و تکمیلی هدایت کنیم تا ارزش افزوده بیشتری برای خراسان جنوبی داشته باشد و در این راستا هشت پروژه مربوط به فراوری صنایع و معادن بوده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی بیان کرد: پنج پروژه با سرمایه گذاری خارجی در حال ساخت داریم از این پروژه‌ها دو پروژه در سربیشه است.

ذاکریان با بیان اینکه میزان سرمایه‌گذاری خارجی مصوب در سال ۱۴۰۲ در خراسان جنوبی معادل ۱۹ استان کشور بوده است، یادآور شد: این آمار رسمی بوده که از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی منتشر شده و قابل راستی‌آزمایی است.

وی گفت: رتبه استان در سرمایه گذاری مصوب خارجی همیشه ۲۸-۲۹ در کشور بوده است ولی در سال ۱۴۰۲ خراسان جنوبی رتبه پنجم سرمایه‌گذاری خارجی مصوب در سال ۱۴۰۲ را کسب کرده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با اشاره به مشکلات زیرساختی بیان کرد: از ۷۸۷.۵ میلیون دلار از سرمایه گذاری خارجی با ۱۲ پروژه که وارد استان شده مجوز آنان ابطال شده است که بخش مهمی از این پروژه‌ها به دلیل فراهم نبودن زیر ساخت‌های مد نظر سرمایه گذاران رخ داده است.

کد خبر 6118933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha