۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۴۸

عرشی تاکید کرد؛

کنترل بیماری ها در مناطق مرزی تعطیل بردار نیست

کنترل بیماری ها در مناطق مرزی تعطیل بردار نیست

رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت در بازدید از مراکز بهداشتی و بررسی وضعیت بیماری های واگیر در ایرانشهر، گفت: مراقبت های مرزی تعطیل بردار نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر، شهنام عرشی، با تاکید بر لزوم برنامه‌های افزایش مراقبت و پایش‌های مبادی مرزی، افزود: وزارت بهداشت حتی زمانی که موارد بیماری‌ها بسیار پایین است نیز پایش‌های مرزی خود را کاهش نخواهد داد.

وی، هدف از بازدیدها را پایش، ارزشیابی و برنامه‌ریزی جهت ارتقای کمی و کیفی خدمات تشخیصی دانست و گفت: ارتقای خدمات تشخیصی یکی از محورهای اصلی برنامه کنترل اچ‌آی‌وی و مالاریا است و منجر به تشخیص به‌هنگام بیماری می‌شود.

رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، با بیان اینکه در صورتی که فردی با علائم بیماری به مبادی مرزی کشور برسد، باید به عنوان مراقبت سندرومیک از او نمونه گرفته شود، تصریح کرد: به طور کلی مراقبت‌ها در هیچ زمانی نباید متوقف شود اما بسته به موقعیت بیماری با شدت و ضعف‌هایی ممکن است روبرو شود.

عرشی در سفر به ایرانشهر از مرکز شماره پنج شهری و آزمایشگاه مرجع ایرانشهر، مرکز خدمات جامع سلامت و واحدهای بیماری‌ها و واکسیناسیون تحت پوشش معاونت بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی این شهرستان بازدید به عمل آورد و از نزدیک امکانات و روند ارائه خدمات مشاوره، انجام تست اچ‌آی‌وی، برنامه های آموزشی به مراجعان، ارائه خدمات به گروه هدف، تجزیه و تحلیل شاخص‌های مرتبط، برنامه های سلامت زنان و همچنین نحوه مداخله جهت حفظ سلامت و تندرستی خدمت گیرندگان را مورد بررسی قرار داد.

کد خبر 6119374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha