۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۹:۳۰

رییس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب زنجان:

اقدام فرهنگی مهمترین راهکار مقابله با تکدی‌گری در زنجان است

اقدام فرهنگی مهمترین راهکار مقابله با تکدی‌گری در زنجان است

زنجان-رییس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب زنجان گفت: پرداختن به حوزه فرهنگی در کنار تکلیف قانونی، مهمترین وجه مقابله با تکدی‌گری است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن بیگدلی روز یکشنبه در جلسه ساماندهی متکدیان شهرستان زنجان، افزود: رسانه‌های گروهی از جمله صدا و سیما در کنار سایر متولیان فرهنگی باید در این حوزه وارد شوند و با مستندسازی برای فرهنگ‌سازی اقدام کنند و آسیب‌های ناشی از این معضل اجتماعی را نشان دهند.

وی با بیان اینکه ترک وظیفه مدیران در این حوزه موجب افزایش این آسیب اجتماعی شده است، گفت: طبق آئین نامه ساماندهی متکدیان، وظیفه هر دستگاه در این خصوص مشخص شده و پایه اصلی برخورد با این معضل اجتماعی راه اندازی اردوگاه جمع آوری متکدیان است که بعد از راه اندازی نیز باید تمام مدیران دستگاه‌های مربوط به وظایف خود عمل کنند در غیر این صورت، مصداق ترک فعل مدیران خواهند شد.

رئیس دادگستری شهرستان زنجان اظهار داشت: در جلسات گذشته نحوه نگرش به این موضوع مطلوب بود و مصوبات خوبی داشتیم اما گزارش اقدامات انجام شده قابل توجه نبود و اقدام شاخصی مشاهده نشد.

بیگدلی با تاکید بر اینکه ستاد ساماندهی متکدیان باید اقدامات فنی، تخصصی و حرفه ای انجام دهد تا این آسیب ریشه کن شود، گفت: باید با کسانی که تکدی‌گری را حرفه خود قرار داده اند برخورد شود.

وی اظهار داشت: ضمن تجهیز اردوگاه باید امکانات لازم جهت شناسایی، طبقه بندی و تفکیک افراد جمع آوری شده صورت گیرد و افراد در راه مانده و واقعاً نیازمند به کمیته امداد و بهزیستی معرفی و افراد غیر بومی نیز به شهرستان‌های خود برگردانده شوند.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب زنجان خاطر نشان کرد: باید این آسیب را با همکاری سازمان‌های مربوط ریشه کن کنیم نه اینکه با اقدامات پیشگیرانه وضعیت جا به جایی مکانی یا زمانی آن صورت بگیرد یعنی متکدیان از مکانی طرد و به مکان دیگر منتقل شوند و دوباره به ارتکاب آن ادامه دهند.

کد خبر 6119471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مهر IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
      0 0
      انسانهای فقیری هستند که هیچگاه تکدی گری نمیکنند ایا فکری به حالشان شده است .