۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۲۵

استاندار مرکزی:

تحول گرایی و اقدام جهادی رویکرد محوری شهید آیت الله رییسی بود

تحول گرایی و اقدام جهادی رویکرد محوری شهید آیت الله رییسی بود

اراک- استاندار مرکزی گفت: تحول گرایی و اقدام جهادی رویکرد محوری شهید آیت‌الله رییسی بود و انتظار است این مهم در دولت بعدی تداوم داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص الائمه، ظهر یکشنبه در آئین افتتاحیه اولین گفتاورد ملی نخبگان اظهار کرد: صدها سند تحولی در کشور ابلاغ شده اما این مهم در دولت مردمی سیزدهم مورد توجه ویژه قرار گرفت.

وی رویکرد محوری دولت سیزدهم را تحول گرایی و اقدام جهادی عنوان کرد و افزود: بخش قابل توجهی از سند تحول دولت مردمی عملیاتی شده و امید است دولت آینده نیز به این سند پایبند باشد.

استاندار مرکزی تاکید کرد: تحول گرایی میان مدیران ارشد اجرایی کشور در دولت سیزدهم بسیار مشهود بود و باید اذعان کرد در دولت آیت الله رئیسی سند تحول قوه قضائیه در عرصه حقوقی و قضائی کشور تدوین شد.

مخلص الائمه با بیان اینکه تحول گرایی در گرو رفع مسائل جامعه است، افزود: حل مسائل کشور با بهره گیری از ظرفیت هیأت‌های اندیشه ورز در یک گفتمان تحولی و جهادی امکان پذیر است و تحقق این مهم در شناسایی و اولویت بندی مسائل در یک چارچوب نظام مند است.

استاندار مرکزی تاکید کرد: خروجی ۳۰ هیأت اندیشه ورز استان را شاهد خواهیم بود تصریح کرد: اگر اندیشه ورزی به سمت نظام گفتمان مسئله محوری نتیجه گرا حرکت کند، مسیر برای رسیدن به وضع مطلوب فراهم می‌شود.

استاندار مرکزی گفت: با گفتمان مسئله محوری و توجه ویژه به بیانیه گام دوم انقلاب در آینده‌ای نزدیک، خروجی مثبت فعالیت ۳۰ هیأت اندیشه ورز استان مرکزی مورد توجه قرار می‌گیرد و مسیر را برای دستیابی به فاصله مطلوب و حل مسائل جامعه هموارتر می‌کند.

نقش نخبگان در تحول گرایی برجسته است

تحول گرایی و اقدام جهادی رویکرد محوری شهید آیت الله رییسی بود

مشاور استاندار مرکزی در امور تحول نیز در این آئین بیان کرد: در گفتاورد ملی نخبگان، رفع مسائل کلیدی و تعامل و هم افزایی با نخبگان هدفگذاری شده است.

امین جلال منش افزود: انتظار است نخبگان و هیأت‌های اندیشه ورز در تمام حوزه‌ها فعالیت داشته باشند تا اثربخشی آنها در جامعه مشهود باشد.

مشاور استاندار مرکزی در امور تحول گفت: هیأت‌های اندیشه ورز وظیفه نقد و شناسایی نارسایی‌های خط مشی‌های موجود، تصمیم سازی، تولید محصولات فکری راه گشا و نظریه پردازی را بر عهده دارند.

وی نقش نخبگان استان مرکزی را در تحول گرایی برجسته دانست و گفت: در سند تحول دولت مردمی، جهش و تحول گرایی نیازمند جبران عقب ماندگی‌ها و آسیب شناسی وضع موجود است تا مسیر وضع مطلوب را ترسیم کرد.

مشاور استاندار مرکزی در امور تحول گفت: بر اساس منویات و مطالبات مقام معظم رهبری، سند تحول دولت مردمی در پنج محور اقتصادی، امور زیربنایی، امور فرهنگی و اجتماعی، اداره و حکمرانی و علم و تعلیم تدوین و تحول بخشی در ۳۰ موضوع با جدیت دنبال می‌شود.

کد خبر 6119596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha