۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۱۵

امام جمعه قم:

آیت الله آل هاشم نماز جمعه تبریز را متحول کرده بود

آیت الله آل هاشم نماز جمعه تبریز را متحول کرده بود

قم- امام جمعه قم با تجلیل از عملکرد آیت الله آل هاشم در مسند امام جمعه تبریز گفت: وی از همان ابتدای منصوب شدن، نماز جمعه را در ابعاد مختلف تقویت و تحولی در نماز جمعه این شهر ایجاد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید محمد سعیدی ظهر یکشنبه در جمع ائمه جمعه استان قم با تسلیت شهادت آیت الله رییسی و دیگر شهدای خدمت گفت: اقداماتی که رییس جمهور شهید، در طی این سالها آغاز کرده باید دنبال شود.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها، با تجلیل از عملکرد آیت الله آل هاشم در مسند امام جمعه تبریز گفت: این امام جمعه شهید از همان ابتدای منصوب شدن، نماز جمعه را در ابعاد مختلف اجتماعی، سیاسی و عبادی دنبال کرد و تحولی در نماز جمعه این شهر ایجاد کرد که رهبر معظم انقلاب نیز این امر را تحسین کرد.

آیت الله سعیدی ادامه داد: ائمه جمعه باید جاذبه هایی برای حضور آحاد مردم در نماز جمعه ایجاد کنند تا مردم به سمت مصلاهای نماز جمعه سوق پیدا کنند.

وی عنوان کرد: در راستای ایجاد جاذبه برای حضور حداکثری اقشار مختلف مردم قم نباید به تخریب شخصیت ها روی آورد.

امام جمعه قم با بیان اینکه خطبه های نماز جمعه باید برای نسل جوان جذاب باشد افزود: این امر در نهایت موجب تقویت نظام اسلامی و همچنین تقویت بعد معنوی در جامعه می شود.

وی افزود: در برخی از کشورهای اسلامی نمازهای جماعت با حضور جمعیت گسترده برپا می شود اما دشمنان اسلام از این نمازها هراسی ندارند در حالی که نمازهای جمعه و جماعتی که در ایران و فلسطین برپا می شود به دلیل ماهیت استکبار ستیزی آن موحب‌وحشت دشمنان اسلام به خصوص آمریکا می شود.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه قم باید الگوی دیگر شهرها در برپایی نماز جمعه باشد افزود: در نمازهای جمعه باید مطالبات مردمی در جهت رفع مشکلات نیز مطرح شود.

کد خبر 6119606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha