۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۱۶

معاون صمت استان بوشهر مطرح کرد؛

الزام ثبت مصارف پروانه‌های صادراتی استان بوشهر در سامانه تجارت

الزام ثبت مصارف پروانه‌های صادراتی استان بوشهر در سامانه تجارت

بوشهر- معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از الزام ثبت مصارف پروانه‌های صادراتی از طریق سامانه جامع تجارت خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالقاسم محمد زاده ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: صادر کنندگانی که ارز حاصل از صادرات خود را از طریق فروش ارز به صرافی‌ها با ثبت در سامانه سنا و یا فروش ارز در سامانه نیما (در قالب پیش فروش) به چرخه تجاری کشور بازگردانی کرده‌اند، موظف هستند با مراجعه به درگاه «مدیریت مصارف کوتاژهای صادراتی» در سامانه جامع تجارت نسبت به اتصال سیستمی پروانه‌های مربوطه به این تراکنش‌ها اقدام کنند.

وی بیان کرد: صادر کنندگان نسبت به ثبت مصارف پروانه‌های صادراتی برای همه معاملات پس از تاریخ ۲۲ فروردین ۹۷ در سامانه جامع تجارت اقدام کنند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر یادآور شد: بدیهی است در صورتی که ذی نفعان ارتباط بین پروانه‌های صادراتی و ارز بازگشتی به کشور را برقرار نکنند، پروانه‌های یاد شده علیرغم ایفای تعهدات ارزی مصرف نشده گزارش خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: صادر کنندگان برای دریافت فایل آموزشی راهنمای ثبت مصارف پروانه‌های صادراتی در روش‌های فروش حواله ارزی در سامانه به اداره بازرگانی خارجی این اداره کل مراجعه کنند.

کد خبر 6119642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha