۶ خرداد ۱۴۰۳، ۲۲:۲۷

معاون استاندار بوشهر:

اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی استان بوشهر با جدیت دنبال می‌شود

اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی استان بوشهر با جدیت دنبال می‌شود

بوشهر- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر گفت: اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی استان بوشهر با جدیت دنبال می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی باستین عصر یکشنبه در نشست کارگروه توسعه مهارت استان بوشهر اظهار کرد: توسعه مهارت آموزی در استان بوشهر متناسب با نیازهای کار با جدیت دنبال می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر بر تدوین سند مهارت استان مبتنی بر ظرفیت سنجی و نیاز سنجی دستگاه‌های اجرایی مربوطه به عنوان مهمترین هدف این کارگروه در کمترین زمان ممکن و بالاترین سطح دقت تاکید کرد.

وی اضافه کرد: یکی از نقاط ضعف به کار گیری نیروی انسانی در بخش‌های مختلف ضعف مهارتی است موضوع این است که مهارت در بحث مشاغل ما هنوز جا نیفتاده است، مهارت به عنوان شاه کلید اصلی در هر شغل است.

باستین افزود: بی تردید تجمیع ظرفیت‌های قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح و ظرفیت‌های موجود در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها، حمایت‌های پایدار شغلی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و برگزاری منظم جلسات توسط اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان به عنوان کارگروه و نیز نقش آفرینی مؤثر همه دستگاه‌های اجرایی عضو می‌توانند استان بوشهر را در کاهش نرخ بیکاری بسیار کمک و یاری رسانی کنند.

آموزش تخصصی به نیروهای بومی

وی بر احصا و شناخت نیازهای دستگاه‌های اجرایی و خصوصی در خصوص مهارت آموزی و آموزش تخصصی به نیروهای بومی استان تاکید کرد و گفت: تشکیل جلسات پایین دستی کارگروه در قالب کمیته‌های تخصصی و رصد همه مصوبات در همه جلسات به صورت ویژه ضروری است.

معاون استاندار بوشهر موضوع اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی را مهمترین دغدغه جامعه دانست و بیان کرد: امروزه بیشتر بیکاران فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند و امسال مکلفیم در کل کشور و در استان ۳۸ درصد از تعهد اشتغال را به فارغ التحصیلان دانشگاهی اختصاص دهیم.

رئیس کارگروه توسعه مهارت استان بوشهر خاطرنشان کرد: این مستلزم مهارت آموزی این قشر است تا مهارت‌های تخصصی و مهارت واقعی محیط کار را فراگیرند.

کد خبر 6119841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • احسان IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۲
      0 0
      فقط شعار هیچ کاری نمیکنن فقط پول و پارتی باید داشته باشی و بس