۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۲۷

مهر گزارش می دهد؛

انتظار استان مرکزی برای افتتاح طرح‌های دیار آفتاب فرصت یار نشد

انتظار استان مرکزی برای افتتاح طرح‌های دیار آفتاب فرصت یار نشد

اراک- سید شهیدان خدمت، ریل‌های خدمت را گذاشت و مین‌های دولت‌های گذشته را خنثی کرد و با شکوه رفت و انتظار استان برای حضور در افتتاح طرح‌های دیار آفتاب، فرصت یار نشد.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها- رئیس جمهور مردمی دولت سیزدهم، ۳۱ تیرماه سال ۱۴۰۱ در بیست و نهمین سفر استانی خود مهمان سرزمین آفتاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی بود که رهاورد این سفر با ۲۲۰ مصوبه، گشایش‌های امیدبخشی برای چهارمین قطب صنعتی کشور و تکمیل طرح‌های نیمه تمام عمرانی به همراه داشت.
.
بسیاری از طرح‌های عمرانی سرزمین آفتاب که از سال‌های بسیار گذشته زخمی شده بودند در دولت سیزدهم اعتبارات قابل توجهی به آنها تزریق شد و مقرر بود پایان بهار جاری با حضور آیت الله رئیسی افتتاح و مردم شیرینی آن را بچشند که با خزان عمر سید خدمت، کام مردم دیار آفتاب تلخ شد.

مروری بر سفر استانی رئیس جمهور برای استان مرکزی

روند اشتباه خصوصی سازی واحدهای تولیدی در سال‌های اخیر موجب کاهش اعتماد عمومی مردم به دولت شده و بسیاری از کارخانه‌ها از جمله آذر آب و هپکو طی فرآیند خصوصی سازی دچار مشکلات مدیریتی و در مقطعی به تعطیلی کشیده شدند.

با توجه صنعتی بودن استان مرکزی یکی از مطالبات جدی کارگران این استان از رئیس جمهور و هیئت دولت رسیدگی به واحدهای تولیدی بود که در فرآیند واگذاری به بخش خصوصی دچار مشکل شده بودند.

تکمیل طرح‌های نیمه تمامی که جنبه تاریخی پیدا کردند

انتظار استان برای افتتاح طرح‌های دیار آفتاب فرصت یار نشد

بسیاری از سالمندان در چند سال اخیر به دلیل تنفس در هوای آلوده اراک راهی بیمارستان شدند که در این راستا تکمیل بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) اراک مطالبه جدی مردم از رئیس جمهور بود چرا که عملیات اجرایی و طرح توسعه این مرکز درمانی، سال‌های زیادی کلید خورده و نیمه تمام باقی مانده بود.

علاوه بر بیمارستان ولیعصر (عج) که نیاز مهم بیماران شهر اراک و استان مرکزی است طرح‌های نیمه تمام زیادی در کل استان مرکزی وجود دارد که رسیدگی و تکمیل آنها برای مردم بسیار ضروری و مهم بود که آیت الله رئیسی با تخصیص اعتبار بر شتاب بخشی بر تکمیل این طرح‌ها تاکید ویژه داشت.

صنایع نقش برجسته ای در صنعت و اقتصاد کشور دارند

همچنین آیت الله رئیسی در دور اول سفر با اشاره به ظرفیت‌های صنعتی استان مرکزی بیان کرد: صنایع استان مرکزی نقش بی بدیلی در صنعت و اقتصاد کشور دارند و هر یک از این صنایع نماد غرور ملی هستند.

وی گفت: دغدغه بسیاری از جوانان، بیکاری است که باید با کار جهادی در دولت و کمک مردم این مشکل حل شود و صنایع نیمه‌فعال و یا تعطیل استان مرکزی فعال و تولید رونق یابد تا برای جوانان این استان اشتغال ایجاد شود.

هوای پاک حق مردم استان مرکزی است

سید ابراهیم رئیسی در دیدار با مردم شهر اراک اظهار کرد: هوای پاک حق مردم است و جزو حقوق شهروندی آن‌ها محسوب می‌شود و ما باید از این حقوق مردم صیانت و پاسداری کنیم.

وی با اشاره به اهمیت سلامتی مردم گفت: بیماری مردم از آلودگی هوا برای دولت پذیرفته نیست و نباید توسعه صنعتی به هر قیمتی انجام شود و صنایع این استان مکلف هستند برای حفظ محیط‌زیست هزینه کنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه با حفظ محیط‌زیست به صنعت و پیشرفت صنعتی اهمیت می‌دهیم، گفت: چنانچه محیط‌زیست آسیب ببیند توسعه صنعتی به ضد خودش تبدیل خواهد شد.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در خصوص آلودگی هوای استان مرکزی گفت: هر توسعه‌یافتگی نباید باعث ایجاد آلایندگی و رنجش مردم شود بلکه باید محیط زیست برای شهروندان حفظ شود و آلاینده‌ها موجب بیماری مردم نشود.

نجات آذرآب توسط رئیس جمهور شهید

انتظار استان برای افتتاح طرح‌های دیار آفتاب فرصت یار نشد

زمانی که آیت الله رئیسی ریاست قوه قضائیه را بر عهده داشت این استان با مشکل و تنش شدید کارگری دست و پنجه نرم می‌کرد اما ایشان برای رسیدن به روزهای اوج این شرکت تمام قد از این صنایع حمایت کرد به طوری که پس از اعتراضات کارگری به دنبال روند غلط خصوصی سازی و تشکیل پرونده برای کارگران این شرکت‌ها، شخص آیت الله رئیسی با ورود به این موضوع رأفت را برای کارگران پیش گرفته و تمامی کارگران را از اتهامات وارده تبرئه کرد.

حمایت آیت الله رئیسی از صنایع استان مرکزی به گونه‌ای بود که در سفر به استان ابتدا از صنایع بزرگ استان از جمله آذرآب بازدید کرده و پای صحبت‌های کارگران این واحدهای صنعتی نیز نشست و به آنها قول مساعد داد تا حمایت از این کارگران را همیشه در دستور کار امور خود قرار دهد.

کارگران از آیت الله رئیسی خواستند که آنها را تنها نگذارد و با پیگیری‌های ایشان طولی نکشید که بخش عمده‌ای از مشکلات آذرآب از جمله سهامداری که سال‌ها گریبان شرکت را می‌فشرد حل شد و اکنون این واحد تولیدی بر مدار تولید قرار گرفته است.

حل مشکلات مردم به ویژه جامعه کارگری و توسعه همه جانبه کشور، تداوم راه شهید رئیسی و سایر شهدای گران سنگ است، بنابراین انتظار می‌رود مسئولان و رئیس جمهور جدید نسبت به این مهم توجه ویژه داشته باشند

آیت الله رئیسی در قلب هپکو ماندگار شد

آیت الله رئیسی همچنین در بازدید از شرکت تولید تجهیزات سنگین هپکو در جمع مهندسان و کارگران این مجتمع تولیدی نیز گفت: رونق و جهش تولید ملی با منع واردات کالاهای مشابه ساخت داخل محقق می‌شود.

وی افزود: محصولاتی که در داخل کشور از جمله در هپکو ساخته می‌شود به هیچ عنوان نباید از خارج وارد شود.

مدیریت شرکت هپکو و کارکنان این شرکت نیز خاطراتی خوب از دکتر رئیسی در ذهن خود حک کرده‌اند و جان دوباره این واحد صنعتی بزرگ را مدیون وی می‌دانند، بر تلاش‌ها و خدمات صادقانه آیت الله رئیسی شهادت می‌دهند و سراسر اندوهگین هستند چرا که یکی از پشتیبانان واقعی خود را از دست داده‌اند.

کارگران واحدهای تولیدی استان مرکزی از بامداد روز دوم خرداد ۱۴۰۳ با حضور در تهران و مراسم تشییع رئیس جمهور، از زحمات و حمایت‌های شهید آیت الله رئیسی برای جامعه صنعتی و کارگری به ویژه کارگران آذر آب و هپکو قدردانی کردند و خود را صاحب عزای شهادت رئیس جمهور دانستند و با حضور خود این پیام را به رئیس جمهور آینده اعلام کردند که محبوبیت به معنای همدلی و حمایت از کارگر و تولید است.

افتتاح طرح‌های حوزه بهداشت و درمان در مرکزی قابل توجه است

انتظار استان برای افتتاح طرح‌های دیار آفتاب فرصت یار نشد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به طرح‌های حوزه بهداشت و سلامت استان مرکزی، اظهار کرد: عزم دولت سیزدهم، تکمیل پروژه‌های به ارث مانده از دولت‌های گذشته بود.

علیرضا امانی افزود: تکمیل فاز سوم بیمارستان خوانساری، بیمارستان تخصصی زنان و زایمان، مرکز دیالیز ۴۰ تخت خواب حضرت فاطمه زهرا (س)، بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) از جمله اقدامات دولت مردمی سیزدهم در راستای افزایش فضاهای بهداشتی و درمانی جدید در این استان بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به رویکرد دولت سیزدهم در تکمیل طرح‌های نیمه تمام حوزه سلامت و درمان این استان گفت: کسب رتبه‌های برتر به ویژه در حوزه جوانی جمعیت، راه اندازی مرکز سطح ۲ ناباروری، ایجاد بخش اورژانس سوختگی، ساختمان کلاس‌های معاونت آموزشی، اورژانس هوایی، اضافه شدن ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس به ناوگان اورژانس، افتتاح بیش از ۴۰ مرکز جامع سلامت، ایجاد خوابگاه دخترانه و متاهلی در مرکزی از جمله اقدامات حوزه بهداشت و درمان مرکزی در دولت سیزدهم است.

امانی گفت: همچنین مجوز بیش از ۱۰۰۰ استخدام در حوزه بهداشت و درمان، خریداری بیش از ۵۵۰ میلیارد تومان تجهیزات در سال گذشته از جمله اقدامات موفق حوزه بهداشت و درمان استان مرکزی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به اینکه طرح‌های درمانی استان مرکزی در دولت مردمی سیزدهم، ۱۸۳ هزار و ۵۳۱ متر مربع افزایش یافت گفت: جذب ۷۰ پزشک متخصص و فوق تخصص، افزایش جذب دانشجویان بین الملل و افزایش اردوهای جهادی پزشکی و دندانپزشکی بخشی از این توفیقات حاصل شده حوزه درمان این استان است.

تزریق ۶ برابری اعتبارات به طرح‌های نیمه تمام عمرانی مرکزی در دولت مردمی سیزدهم

انتظار استان برای افتتاح طرح‌های دیار آفتاب فرصت یار نشد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: اعتبارات عمرانی این استان در مجموع سال‌های ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۰ مبلغ ۳۲ هزار میلیارد ریال بود و میزان اعتبار تزریق شده در سال ۱۴۰۱ به تنهایی ۶ برابر این سال‌ها است.

علی اکبر اسدی با اشاره به بازگشت صنایع مادر و بزرگ استان مرکزی به چرخه تولید در دولت سیزدهم، گفت: وضعیت واحدهای تولیدی استان مرکزی در دولت سیزدهم، قابل قیاس با گذشته نیست چرا که اقدامات دولت مردمی سیزدهم موجب شد تا مشکلات صنایع مادر این استان که تولید و حقوق معوقه بود، رفع شود.

وی افزود: سال ۱۴۰۱، ۲۲۳ واحد تولیدی استان مرکزی احیا شد و سال گذشته نیز ،۴۹۷ واحد صنعتی با ۲ هزار نفر نیرو به چرخه تولید بازگشت همچنین تعداد واحدهای دارای حقوق معوق استان مرکزی در پایان سال گذشته نسبت به مشابه سال قبل آن ۵۰ درصد کاهش یافت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی با اشاره به طرح‌های حوزه بهداشت و درمان استان مرکزی نیز گفت: عملیات اجرایی طرح توسعه بیمارستان ولیعصر (عج) اراک، با ۵۰۰ تخت بستری در ۱۳ طبقه در ۱۷ سال گذشته کلید خورده بود که دولت سیزدهم با تزریق منابع مالی لازم سبب شد پیشرفت فیزیکی این طرح بزرگ درمانی شتاب بگیرد و مقرر بود پایان خردادماه با حضور آیت الله رئیسی به بهره برداری برسد.

اسدی ادامه داد: اجرای طرح نهضت ملی مسکن از دیگر برنامه‌های ارزشمند دولت سیزدهم در راستای خانه‌دار شدن اقشار کم‌درآمد جامعه هدفگذاری شده بود که در بسیاری از نقاط مختلف استان مرکزی با موفقیت در حال اجرا و مقرر بود تعداد قابل توجهی از این طرح‌های مسکونی با حضور آیت الله رئیسی در پایان خردادماه به بهره برداری برسد.

وی افزود: یکی دیگر از بزرگترین طرح‌های این استان مربوط به حوزه آبرسانی است که در این راستا طرح‌هایی نظیر جهاد آبرسانی در استان مرکزی در دو فاز ۶۷ و ۱۳۱ روستا اجرایی شده که بخش قابل توجهی از آن در شهرستان شازند است.

اسدی، اختصاص ۲ هزار میلیارد تومان برای طرح آبرسانی به ساوه، ۶۰۰ میلیارد تومان برای طرح آبرسانی تفرش، سه هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح بازچرخانی پساب، ۱۳۰ میلیارد تومان برای طرح آبرسانی شازند را بخشی از اعتبارات قابل توجه دولت سیزدهم برای اجرای طرح‌های آبرسانی به استان مرکزی عنوان کرد.

تزریق ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در دور اول سفر رئیس جمهوری به مرکزی

وی با اشاره به اینکه میزان اعتبار اختصاص یافته دور نخست سفر رئیس جمهور به مرکزی در راستای تکمیل طرح‌های نیمه تمام ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود، افزود: در حوزه ایجاد و بهسازی کانال‌های آبیاری ۱۸۰ میلیارد تومان، آبیاری تحت فشار و سامانه نوین آبیاری ۱۷۰ میلیارد تومان، لایروبی و مرمت قنوات ۲۵۰ میلیارد تومان، تجهیز و نوسازی اراضی سنتی ۲۰ میلیارد تومان، تجهیز و نوسازی اراضی نوین ۵۰ میلیارد تومان، ایجاد و بهسازی چند مورد کانال‌های آبی از جمله کانال زیردست سد الغدیر ۱۲۵ میلیارد تومان، مرمت و نگهداری سدهای خاکی حدود ۹۰ میلیارد تومان و عملیات آب و خاک در تعاونی‌های تولید و تشکل‌های کشاورزی ۵۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت.

۱۴۰ کیلومتر راه روستایی در دولت سیزدهم در استان مرکزی ایجاد شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی گفت: در راستای تحقق اهداف دولت سیزدهم به ویژه محرومیت زدایی از مناطق کم برخوردار، مهاجرت معکوس از شهر به روستا، رونق اقتصادی و توسعه زیرساخت‌های گردشگری در روستاها، توسعه راه‌های روستایی مورد توجه ویژه قرار گرفت و در ۱۲ شهرستان این استان در بازه زمانی ۲ سال گذشته ۱۴۰ کیلومتر راه روستایی ساخته شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی گفت: با حضور آیت الله رئیسی در استان مرکزی در دور دوم سفر مقرر بود چند طرح راه سازی از جمله ۱۰ کیلومتر از
جاده ارتباطی توره به بروجرد افتتاح و تکمیل آسفالت جاده کمربندی خمین به الیگودرز به طول ۸ کیلومتر انجام شود.

اسدی با بیان اینکه بهره برداری از چندین مدرسه و ساختمان بهداشت و درمان از دیگر طرح‌های قابل افتتاح با حضور رئیس جمهور در استان مرکزی بود، افزود: آیت الله رئیسی در زمان مسئولیت قوه قضائیه تیرماه سال ۹۸ نیز اقدامات قابل توجهی در راستای گره گشایی از مشکلات و احیای واحدهای تولیدی راکد استان انجام داد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی به نهضت اتمام طرح‌های نیمه‌تمام در دولت مردمی سیزدهم و بهره‌برداری از طرح‌های متعدد عمرانی، فرهنگی و اقتصادی اشاره کرد و گفت: در دولت سیزدهم معادل چندسال گذشته پول به استان تزریق شد و تلاش برای به پایان دادن به طرح‌هایی با عمر چندین ساله به‌منظور بهره‌مندی مردم از آن‌ها از تأکیدات رئیس جمهور و یکی از اولویت‌های اصلی دولت بود که در استان مرکزی این موضوع با جدیت درحال انجام است و باید اذعان داشت که در دولت سیزدهم چندین طرح بر زمین مانده و ناتمام از گذشته با کار شبانه‌روزی و جهادی به پایان رسید.

منتظرت بودیم اما....

انتظار استان برای افتتاح طرح‌های دیار آفتاب فرصت یار نشد

قرار بر این بود رئیس جمهور هفته‌های آتی با حضور در استان مرکزی طرح‌های مهمی از جمله یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های ملی آبرسانی، از چشمه هفتیان به شهر تفرش و ۴۰ روستای آن همچنین بیمارستان ۱۷ ساله حضرت ولی عصر (عج) که در ۳ سال گذشته شتاب چندبرابری گرفته است را بهره برداری کند.

هرچند در طی روزهای اخیر مراسم زیادی با حضور اقشار مختلف مردم برای گرامیداشت یاد و خاطره رئیس جمهور شهید و همراهان ایشان در استان مرکزی برگزار شد و مردم در شهرستان‌های دوازده‌گانه و بخش‌ها، روستاها و شهرهای مختلف حضوری حماسی یافته تا نشان دهند قدرشناس خدمت‌گزاران صدیقشان هستند اما سهم مردم چشم انتظار سرزمین آفتاب در سفر دور دوم رئیس جمهور در پایان خردادماه، تنها حسرت میزبانی رئیس جمهور شهیدشان شد و آیت الله رئیسی که دیگر به این استان نیامد.

کد خبر 6119898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha