۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۳۲

مدیرکل منابع طبیعی اردبیل:

منابع طبیعی اردبیل با تجهیزات حفاظتی مدرن کنترل می‌شود

منابع طبیعی اردبیل با تجهیزات حفاظتی مدرن کنترل می‌شود

اردبیل_مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: تجهیزات حفاظتی مدرن و استاندارد با هدف کنترل بیشتر جنگل‌ها و مراتع و حفاظت از عرصه‌های ملی این استان افزایش می‌باید.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود قلی‌زاده صبح دوشنبه در نشست با مسئولان یگان حفاظت منابع طبیعی اردبیل اظهار کرد: عرصه‌های ملی علاوه بر بازدید و گشت‌های مستمر توسط ماموران یگان حفاظت از منابع طبیعی به‌ وسیله دو دستگاه پهپاد و دوربین‌های دارای زوم بالا کنترل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هرگونه تغییر در جنگل‌ها و مراتع با تصاویر قبلی مقایسه شده و عوامل دخیل در تضییع این سرمایه ملی مورد پیگیرد قرار می‌گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی استان اردبیل با بیان اینکه هم اکنون جنگل‌ها و مراتع اردبیل زیر ذره‌بین ماموران یگان و دوربین‌های دیجیتال قرار دارد، افزود: دوربین‌های دیجیتال در مکان‌های خاص تعبیه شده که می‌تواند شعاع ۳۰ کیلومتری اطراف خود را رصد و پایش و حتی پلاک خودروی قاچاقچیان و تخریب‌گران طبیعت را با کیفیت بسیار خوب ثبت و ضبط کند.

قلیزاده ادامه داد: همچنین برای حفاظت از منابع طبیعی نصب و خرید ۱۵ دستگاه دوربین هوشمند پیشنهاد شده که به محض اختصاص، این دوربین‌ها در نقاط مختلف مراتع استان تعبیه خواهند شد.

کد خبر 6120187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha