۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۳۱

دادستان عمومی و انقلاب مرکز کردستان:

افزایش صلح و سازش منجر به کاهش ورودی پرونده به محاکم قضائی می‌شود

افزایش صلح و سازش منجر به کاهش ورودی پرونده به محاکم قضائی می‌شود

سنندج_ دادستان عمومی و انقلاب مرکز کردستان گفت: افزایش صلح و سازش منجر به کاهش ورودی پرونده به محاکم قضائی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جباری ظهر دوشنبه در جلسه آسیب شناسی راهکارهای میانجیگری در استان کردستان، بر حضور و استفاده از میانجی گران برای اجرای قانون و افزایش صلح و سازش در جامعه که منجر به کاهش ورودی پرونده‌های به محاکم قضائی است، تاکید کرد.

وی در خصوص پیشینه میانجی‌گری و عمر چندین هزار ساله این نهاد به‌ویژه در کشورمان، حمایت خود را از استفاده از این نهاد عنوان کرد.

بهادر اسدی معاون حل اختلاف دادگستری استان کردستان، ضمن تشریح آخرین وضعیت میانجی‌گران و صدور پروانه‌های صادره اظهار کرد: در راستای اجرای بند الف ماده ۱۱۶ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ناظر بر مفاد فصل دوم سند تحول قضائی و آئین نامه میانجی گری در امور کیفری مصوب ۱۳۹۵ هیأت وزیران و با عنایت به تصویب دستور العمل نحوه تعیین و پرداخت دستمزد میانجی‌گری نسبت به استفاده هر چه بهتر از ظرفیت و بکار گیری میانجی گران تاکید کرد.

جلسه هم اندیشی آسیب شناسی و ارائه راهکارهای استفاده هر چه بهتر از ظرفیت میانجیگران در سالن اجتماعات مجتمع شهید قدوسی سنندج برگزار شد.

در ادامه تعدادی از میانجی‌گران دارای پروانه در سنندج ضمن اعلام آمادگی برای شروع به فعالیت به ارائه راهکار برای حل مشکلات فرارو پرداختند.

کد خبر 6120268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha