۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۲۶

مدیر امور اراضی استان بوشهر:

۹۰۰۰ هکتار اراضی ملی در استان بوشهر تثبیت شد

۹۰۰۰ هکتار اراضی ملی در استان بوشهر تثبیت شد

بوشهر- مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: بیش از ۹ هزار هکتار اراضی ملی و ۳۳۵ هکتار اراضی غیر ملی در استان بوشهر تثبیت شد.

احمد مشایخی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پس از بررسی نقشه تجمیعی و لایه‌های تداخلی پلاک‌های صیدی، تنگ خشک، شکرک، بنک تر و بام بلند در کمیته تفسیر و با نظر اعضا کمیسیون استان با تثبیت ۳۳۵ هکتار اراضی غیر ملی و ۹ هزار و ۱۲۸ هکتار اراضی ملی موافقت شد که برای اصلاح سوابق و نقشه‌ها ابلاغ خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری نشست بررسی روند پیشرفت رفع تداخلات در شهرستان تنگستان اضافه کرد: مصوبات و اقدامات صورت گرفته جلسات قبل در مورد پلاک‌های مشمول رفع تداخلات شهرستان‌های دشتستان و دشتی مورد بررسی قرار گرفت.

مشایخی گفت: اقدامات انجام شده در شهرستان دشتستان طبق مصوبات جلسه قبل تشکیل پرونده برای ۶ پرونده فاقد تداخل و برای تهیه نقشه‌ها به مشاور تحویل داده شده است و هشت پلاک دارای تداخل به دبیرخانه کمیسیون استان جهت طرح در کمیته تفسیر ارسال، که پنج پلاک بعد از تفسیر برای تهیه نقشه نهایی به مشاور ارجاع داده شده و سه پلاک در نوبت تفسیر می‌باشد.

وی ادامه داد: همچنین ۱۰ پلاک شهرستان دشتی برای طرح در کارگروه شهرستان آماده و ۱۰ پلاک مقرر شده است ظرف چند روز آینده نقشه‌های اجرای مقررات ملی برای تحویل به مشاور از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دریافت شود.

اسلام رضایی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تنگستان نیز با ارائه گزارش روند پیشرفت رفع تداخلات بیان داشت: کل پلاک‌های مشمول رفع تداخلات ۵۸ پلاک است که تعداد پلاک‌های دارای تصمیم کمیسیون و ابلاغ برای اصلاح سوابق و نقشه‌ها در این شهرستان ۱۰ پلاک با هشت هزار و ۷۱۸ هکتار اراضی غیر ملی تثبیت شده و ۲۷ هزار و ۳۹۴ هزار هکتار اراضی ملی تثبیت شده است.

کد خبر 6120330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha