۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۵۷

مدیر کل بهزیستی استان مرکزی:

اجرای طرح «میزبان مهمان» در استان مرکزی هدفگذاری شد

اجرای طرح «میزبان مهمان» در استان  مرکزی هدفگذاری شد

اراک- مدیر کل بهزیستی استان مرکزی گفت: اجرای طرح «میزبان مهمان» در راستای برخورداری فرزندان از چتر حمایتی خانواده و کاهش آسیب‌های اجتماعی در این استان هدفگذاری شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود حسین آبادی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اینکه یکی از راه‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی و خنثی کردن هجمه‌های دشمنان، تقویت بنیان خانواده است از این رو باید از تمام ظرفیت‌ها در این راستا بهره گیری کرد.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی با اشاره به برنامه‌های بهزیستی در راستای برگرداندن فرزندان به دامان خانواده گفت: در راستای برخورداری فرزندان از چتر حمایتی خانواده و کاهش آسیب‌های اجتماعی، اجرای طرح کوچک سازی مراکز شبانه‌روزی و حرکت به سمت مراکز خانواده جایگزین، نظیر خانواده امین موقت، دائمی و میزبان مهمان از سوی بهزیستی مرکزی هدفگذاری شده که فرزندان، کمتر از کانون خانواده دور باشند.

وی با اشاره به اینکه اکنون سه مرکز نگهداری در استان فعال است، افزود: مرکز دخترانه دلیجان در رده سنی ۷ تا ۱۳ سال، مرکز دخترانه گروه سنی ۱۳ تا ۱۸ در شهر اراک فعال است همچنین مقرر است یک مرکز با توان اجرایی و یک تیم مراقبتی برای کودکان در رده سنی ۷ تا ۱۸ سال در اراک راه اندازی شود.

مدیرکل بهزیستی مرکزی گفت: همچنین مرکز پسرانه در ۲ رده سنی ۷ تا ۱۳ و ۱۳ تا ۱۸ سال در اراک فعال و مرکز شیرخوارگاه نیز تا سن ۶ سال با ظرفیت ۱۵ نفر فعال است.

حسین آبادی گفت: با توجه به اینکه متقاضی برای شیرخوار بویژه دختر بالا است و از آنجایی که به محض پذیرش شیرخوار اقدامات مددکاری، ثبت نام در سامانه فرزندخواندگی و بحث مشاوره‌های تخصصی و استعلامات قضائی انجام می‌شود و فرزندخواندگی آنها پذیرفته می‌شود مدت زمان زیادی در شیرخوارگاه نگهداری نمی‌شوند.

حسین آبادی بیان کرد: بهزیستی در راستای تأمین چتر حمایتی برای کودکان و ایجاد پناهگاه امن در تلاش است، فرزندانی که سرپرست خوبی ندارند اما اقوام سببی و نسبی مناسب دارند، شناسایی و از ظرفیت آنها برای حمایت و نگهداری این کودکان استفاده کند.

مدیرکل بهزیستی مرکزی تصریح کرد: به طور معمول پذیرش فرزندان در سنین بالا به دلیل تأثیر پذیری کمتر فرهنگ و تربیت خانواده جدید کمتر است و از دیروز سو برخی ادعا دارند فرزند پسر محرم نمی‌شود.

حسین آبادی گفت: براساس فتوای علما با اولین شیر خوردن محرم آن خانواده می‌شود که در این راستا برای نوزادان شیرخوار به ویژه دختر، پشت نوبت نداریم و چنانچه روند واگذاری فرزند زمان بر می‌شود به دلیل تأخیر در پیگیری خانواده‌ها است.

حسین آبادی با اشاره به کودکان دارای شرایط خاص گفت: برای کودکان با شرایط خاص علی رغم مشوق‌های لازمی که از سوی بهزیستی داده می‌شود و خدمات درمانی آنها تا قبل از ۷ سالگی رایگان است.

وی گفت: تا کنون یک مورد در اراک برای پذیرش کودکان با شرایط خاص از سوی خانواده‌ها داشتیم و حتی در سایر استان‌ها تبلیغات برای پذیرش این کودکان که در مرکز بهزیستی هستند انجام شده است اما متقاضی نداشتیم.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی افزود: با توجه به اینکه دشمن در راستای تضعیف خانواده در حوزه زیرساختی هدفگذاری کرده، باید با یک سیستم هوشمند به مقابله با دشمن رفت تا هم بتوان باورهای دینی و مذهبی کودکان را تقویت کرد و هم آنها را در برابر توطئه‌های دشمنان ایمن کرد.

حسین آبادی گفت: همچنین فرزندان بتوانند در سایه چتر حمایتی خانواده از باورها برای تهذیب نفس، از بنیه جسمی برای ورزش و تقویت جسمانی و از تحصیل برای سلامت روان و تحصیلات برای کسب مدارج بالای تحصیلی و تبدیل شدن به فردی مؤثر در جامعه استفاده کنند.

کد خبر 6120485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha