۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۱۴

استاندار اصفهان:

توسعه تعاونی‌ها، اقتصاد گردشگری و دانش‌بنیان اولویت اصفهان است

توسعه تعاونی‌ها، اقتصاد گردشگری و دانش‌بنیان اولویت اصفهان است

اصفهان- استاندار اصفهان توسعه تعاونی‌ها، اقتصاد گردشگری و اقتصاد دانش‌بنیان را اولویت استان برشمرد و گفت: این مهم لازم است در توزیع تسهیلات و اعتبارات استان مد نظر قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدرضا مرتضوی روز دوشنبه در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان اصفهان با تسلیت شهادت رئیس جمهور شهید حجت‌الاسلام رئیسی و همراهان ایشان، در خصوص «توزیع تسهیلات جز سه بند ب تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۳» که از دستور جلسات نشست بود، اظهار داشت: در سهم بندی توزیع این تسهیلات، دستگاه‌هایی مشمول شوند که به صورت تخصصی در حوزه اشتغالزایی و رفع محرومیت و خدمت رسانی به مردم فعالیت می‌کنند.

وی تصریح کرد: اولویت استان توسعه تعاونی‌ها، توسعه اقتصاد گردشگری و اقتصاد دانش‌بنیان است از این رو در تسهیم تسهیلات باید طبق رویکردهای استان تصمیم‌گیری کرد.

استاندار ادامه داد: هدف اشتغالزایی و رفع محرومیت با تقویت و حمایت از دستگاه‌ها و نهادهای تخصصی است از این رو تجربه دستگاه‌ها در توزیع اعتبارات مد نظر قرار بگیرد.

مرتضوی خاطرنشان کرد: اگر مجموعه‌ای مشمول توزیع اعتبارات شود که ظرفیت و تجربه مناسب را نداشته باشد، خروجی مورد نظر که محرومیت زدایی و توسعه استان است حاصل نمی‌شود.

استاندار اصفهان با اشاره به نگاه و تأکیدات رئیس جمهور فقید در خصوص تمرکززدایی، اظهار داشت: یکی از مطالبات ما تمرکززدایی در کشور و افزایش اختیارات استان‌ها است، در این راه بر رویکرد رئیس جمهور شهید دکتر رئیسی ایستاده‌ایم و به روش‌های مختلف این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

وی ادامه داد: پس از توزیع اعتبارات، باید گزارشی به مدیریت استان ارائه شود که چه حمایت‌هایی در حوزه صنایع دستی، گردشگری، تعاونی‌ها و اقتصاد دانش‌بنیان شده است.

مرتضوی اضافه کرد: در خصوص نحوه عملکرد دستگاه‌های اجرایی در شهرستان‌ها با فرمانداران استان گفت‌وگو و تبادل نظر شود.

کد خبر 6120558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha