۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۳۳

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد خبرداد؛

نامگذاری یکی از پرترددترین خیابان‌های حرم رضوی به نام شهید رییسی

نامگذاری یکی از پرترددترین خیابان‌های حرم رضوی به نام شهید رییسی

مشهد- سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس از نامگذاری یکی از پرترددترین و نزدیک‌ترین خیابان‌ها به حرم مطهر رضوی، به نام شهید خدمت، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی (ره) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، موسی‌الرضا حاجی‌بگلو با اشاره به شهادت حضرت آیت الله رئیسی، رئیس جمهور خستگی‌ناپذیر، مخلص و ولایی کشورمان و جمعی از همراهان ایشان در سانحه سقوط بالگرد، اظهار کرد: بر همین اساس، اعضای شورای اسلامی شهر تصمیم بر این گرفتند که به منظور پاسداشت خدمات و گرامیداشت یاد و خاطره این شهید والامقام، یکی از معابر اصلی شهر را به نام ایشان مزین کنند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: جلسات کارشناسی مختلفی در این خصوص برگزار و گزینه‌های متعددی مطرح شد که کمیته نامگذاری بیش از ۱۰ مورد پیشنهادی را به کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر ارائه کرد.

وی افزود: سرانجام اعضای شورای شهر، با لحاظ جمیع جهات، حدفاصل تقاطع غیر همسطح شهید گمنام تا تقاطع غیر همسطح حافظ را به نام «شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی» نامگذاری کردند.

حاجی بگلو با بیان اینکه خیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی و بافت پیرامونی بارگاه امام‌رضا (ع)، اغلب نام‌های علما دینی است، تصریح کرد: آیت‌الله رئیسی هم عضو مجلس خبرگان و از عالمان شاخص و بارز اسلام بودند و بیشترین مناسبت و تقارن را با دیگر نام‌های معابر و خیابان‌های اطراف دارد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: از سوی دیگر، زائران و مجاوران نیز بیشترین ارتباط و پیوند را با خیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی دارند و نام و یاد شهید آیت‌الله رئیسی پیوسته در اذهان عموم ساری و جاری خواهد بود.

وی افزود: علاوه بر این، تالار شهر مشهد مقدس در میدان شهدا نیز به نام «رئیس جمهور شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی» نامگذاری شد.

کد خبر 6120589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha