۸ دی ۱۳۸۶، ۱۵:۴۶

پس از 17 سال؛

بیمارستان آیت الله موسوی فعالیت خود را آغاز کرد

زنجان - خبرگزاری مهر: پس از 17 سال انتظار مردم استان زنجان، بیمارستان 320 تختخوابی آیت الله موسوی زنجان با پذیرش نخستین بیمار خود که یک زن میانسال مبتلا به بیماری سنگ کلیه بود، فعالیت درمانی خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار مهر در زنجان، در مراسم بهر برداری محدود از بیمارستان آیت الله موسوی زنجان که با حضور خبرنگاراران رسانه های جمعی استان برگزار شد رئیس دانشگاه علوم پزشکی وخدمات درمانی استان زنجان با اشاره به تاریخچه 17 ساله احداث این بیمارستان افزود: بهره برداری از این بیمارستان یکی ‌از آرزوهای دیرینه‌ مردم استان زنجان در خصوص ارایه‌ خدمات بهینه درمانی، تخصصی و فوق تخصصی بود.

وی اظهار داشت: بیمارستان آیت الله موسوی زنجان در منطقه گاوازنگ شهر زنجان واقع شده و دارای 320 تخت بیمارستانی با قابلیت افزایش به 380 تتخت بیمارستانی است که با توجه به جانمایی صورت گرفته در آینده این بیمارستان در طرح توسعه خود تعداد تخت های بیمارستانی خود را با 220 تخت افزایش به 540 تا 600 تخت ارتقا خواهد داد.

سروری با عنوان این که در حال حاضر 21 نفر متخصص و فوق متخصص در گرایشهای مختلف جذب این بیمارستان شده اند، یادآورشد: این بیمارستان یکی ازمجهزترین و مدرن ترین بیمارستانهای کشور بوده و با استاندار های موجود در بیمارستانهای مرکز برابری می کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی وخدمات درمانی استان زنجان متذکر شد: این بیمارستان در پنج طبقه بعنوان بزرگترین مرکز فوریت پزشکی شمال غرب کشور فعالیت خود را آغاز نموده و دارای 70 تخت اوژ‍‍انس با قابلیت افزابش در مواقع حوادث غیرمترقبه به 110تخت است.

سروری با عنوان این که در طی سفر سال گذشته رئیس جمهور به استان زنجان بهره برداری از بیمارستان آیت الله موسوی زنجان و چند طرح نیمه تمام دانشگاه علوم پزشکی زنجان جزو مصوبات هیئت دولت قرار گرفت، یاد آورشد: با توجه به زمان طولانی از تاریخ آغاز ساخت بیمارستان آیت الله موسوی با حمایت های استان و همچنین وزارتخانه توانستیم در طی یک برنامه زمانبندی نسبت به تحویل گرفتن ساختمان از پیمانکار و تجهیز آن اقدامات موثری صورت بدهیم.

به گفته سروری بدونه جذب اعتبارات سفر رهبری تحقق بهره برداری از بیمارستان آیت الله موسوی دور از دسترس بود.

سروری با عنوان این که بهره برداری از این طرح با توجه به احتمال سفر دور دوم رئیس جمهور در بهمن ماه صورت خواهد گرفت، افزود: بیمارستان ‌آموزشی 320 تختخوابی زنجان دارای بخش‌های اورژانس، آزمایشگاه، آندسکوپی، زنان و زایمان، جراحی، مراقبت‌های ویژه، رادیولوژی، فیزیوتراپی ، سالن همایش، موزه سلامت و تشخیص هسته‌ای است.

در طی بازدید خبرنگاران از بخش های مختلف بیمارستان آیت الله موسوی تعداد بیماران پذیرش شده در این بیمارستان به 14 نفر رسید.

کد خبر 612696

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha