۱۴ دی ۱۳۸۶، ۱۴:۲۴

نویسندگان جوایز گلدن گلوب را تحریم کردند

نویسندگان جوایز گلدن گلوب را تحریم کردند

نویسندگان اعتصاب‌کننده آمریکایی چهارشنبه پیش با رد درخواست‌ برگزارکنندگان جوایز گلدن گلوب، شصت و پنجمین دوره این جوایز را بیش از پیش با خطر مواجه ساختند.

به گزارش خبرنگار مهر، اسوشیتدپرس اعلام کرد انجمن نویسندگان آمریکا WGA ضمن رد پیشنهاد انجمن مطبوعات خارجی هالیوود HFPA درباره همکاری نویسندگان با این مراسم، به نامزدها و شرکت‌کنندگان در مراسم امسال که از شبکه NBC‌ پخش می‌شود، توصیه کرد مراسم را تحریم کنند.

انجمن مطبوعات خارجی هالیوود که جوایز گلدن گلوب را اعطاء می‌کند، امیدوار بود مذاکرات با انجمن نویسندگان در آخرین لحظه‌ها ثمربخش باشد و این انجمن اجازه برگزاری مراسم را بدهد، اما نویسندگان اعتصاب‌کننده چهارشنبه پیش رسما اعلام کردند همچنان سر حرف خود هستند.

در بیانیه این انجمن آمده: "WGA احترام زیادی برای انجمن مطبوعات خارجی هالیوود قائل است و این انجمن را تحسین می‌کند، اما ما درگیر تلاشی حیاتی هستیم که از درآمد ما و حقوق عقلانی نسل‌های آینده دفاع می‌کند. ما برای رسیدن به یک نتیجه عادلانه با تمام توان به تلاش خود ادامه می‌دهیم."

خورخه کامارا، رئیس HFPA در نخستین ساعات روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای گفته بود انجمن مطبوعات خارجی برای رسیدن به "یک توافق موقت" با انجمن نویسندگان که "در نهایت اجازه می‌دهد جوایز گلدن گلوب در موعد تعیین شده از شبکه NBC‌ پخش شود" تلاش می‌کند. سال گذشته حدود 20 میلیون نفر مراسم گلدن گلوب را از این شبکه دیدند.

تعدادی از ناظران هالیوود این طور تحلیل کرده‌اند که بدون متن و حضور چهره‌های معروف، مراسم گلدن گلوب همان حالت به نسبت خصوصی را پیدا می‌کند که پیش از ظهور تلویزیون داشت. ضمن اینکه برگزارکنندگان مراسم اسکار و گلدن گلوب تا حد زیادی متکی به میلیون‌ها دلار حق پخش تلویزیونی این مراسم هستند.

برگزارکنندگان گلدن گلوب تصور می‌کردند می‌توانند به توافقی مشابه آنچه جمعه پیش میان انجمن نویسندگان و کمپانی دیوید لترمن چهره مطرح تلویزیونی حاصل شد، دست یابند. پس از این توافق "نمایش دیروقت با دیوید لترمن" از چهارشنبه پیش مجددا روی آنتن رفت.

در بخشی دیگر از بیانیه کامارا آمده: "نمایش دیروقت با دیوید لترمن و جوایز گلدن گلوب به لحاظ ساختاری مشابه هم هستند، چون هر دو در کمپانی‌های مستقل تهیه می‌شوند و هیچکدام به شبکه‌هایی که برنامه از آنها پخش می‌شود، تعلق ندارند." از سوی دیگر برابر با بیانیه آلن رزنبرگ از انجمن بازیگران آمریکا که چهارشنبه منتشر شد، بعید به نظر می‌رسد چهره‌های سرشناس نامزد گلدن گلوب و اعطاء‌کننده‌های جوایز در مراسم گلدن گلوب شرکت کنند.

او نوشت: "تا زمانی که میان WGA و HFPA توافق برقرار نشده، ما با احترام فراوان به حقوق اعضاء خود به آنها توصیه می‌کنیم اعتصاب WGA‌ را در نظر داشته باشند و در برنامه‌ها با نویسنده‌های غیرعضو انجمن همکاری نکنند." نویسندگان تلویزیون و سینما آمریکا پس از بی‌نتیجه ماندن مذاکرات خود با اتحادیه تهیه‌کنندگان سینما و تلویزیون درباره دریافت سهم بیشتر از فروش اینترنتی و فروش در رسانه‌های جدید از روز پنجم نوامبر (14 آبان) اعتصاب کرده‌اند.

اعتصاب آنها در حال حاضر تولید چند نمایش تلویزیونی محبوب مانند "زنان خانه‌دار درمانده" و "24" را با وقفه مواجه کرده و تعدادی از پروژه‌های سینمایی نیز به دلیل مشکلات مربوط به فیلمنامه به تعویق افتاده است. "فرشتگان و شیاطین" فیلم جدید تام هنکس و فیلم جنگی جدید الیور استون به نام "پینکویل" از فیلم‌های زیاندیده از این اعتصاب هستند.

درام ماجرایی "شانتارام" با بازی جانی دپ و موزیکال "9" به کارگردانی راب مارشال با بازی پنه‌لوپه کروز، سوفیا لورن و خاویر باردم از دیگر فیلم‌هایی هستند که در هفته‌های اخیر قربانی اعتصاب نویسندگان شده‌اند. این نخستین اعتصاب انجمن نویسندگان در 20 سال اخیر است. برندگان شصت و پنجمین دوره جوایز گلدن گلوب 13 ژانویه (23 دی‌ماه) در بورلی هیلتن معرفی می‌شوند.

کد خبر 615519

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha