۲۲ دی ۱۳۸۶، ۱۲:۵۸

زاکانی به مهر خبر داد:

تخلف در آزمون دستیاری سالهای ماقبل 82 هم رخ داده است / اخراج 21 دستیار

تخلف در آزمون دستیاری سالهای ماقبل 82 هم رخ داده است / اخراج 21 دستیار

رئیس هیئت تحقیق و تفحص از تخلفات آزمون دستیاری سال 82 گفت: ارسال 41 پرونده از قوه قضائیه به وزارت بهداشت و اخراج 21 نفر از پذیرفته شدگان دوره دستیاری آزمون سال 82 از مهمترین بخشهای این گزارش است.

دکتر علیرضا زاکانی در گفتگو با خبرنگار مهر ارسال پرونده های متخلفین از قوه قضائیه به وزارت بهداشت کنونی را از دیگر ویژگی های این گزارش برشمرد.

تکرار به تخلفات در آزمون دستیاری پیش از 82، محرز شدن این تقلب از سوی قوه قضائیه و صدور احکام اولیه برای 6 نفر و تأیید نهایی این احکام برای دو نفر از این افراد در دادگاه تجدید نظر نیز از دیگر ویژگی های این گزارش است

وی خاطرنشان کرد: گزارش ارائه شده از سوی هیئت تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از تخلفات آزمون دستیاری سال 82 دارای دو بخش قضایی و آموزشی بود که بخش قضایی آن به گزارش تحقیق و تفحص از قوه قضاییه ملحق شده است و در آن بخش مورد بررسی قرار می گیرد. این گزارش به قوه قضاییه منعکس شده است.

زاکانی افزود: بخش آموزشی گزارش هیئت تحقیق و تفحص مجلس از تخلفات آزمون دستیاری سال 82 ابتدا به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و پس از آن به هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ارائه شده که برای قرائت در صحن علنی مجلس آماده شده است.

وی در خصوص ویژگی های گزارش هیئت تحقیق و تفحص مجلس از تخلفات آزمون دستیاری سال 82 گفت: معلوم کردن اصل تقلب و تخلف، شیوه کار هیئت تحقیق و تفحص از تخلفات این آزمون و توجه به رفتارهای وزارت بهداشت وقت از نکات این گزارش است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: همچنین توجه به تکرار این تخلف در سالهای پیش از 82، محرز شدن این تقلب از سوی قوه قضائیه و صدور احکام اولیه برای 6 نفر و تأیید نهایی این حکام برای دو نفر از این افراد در دادگاه تجدید نظر نیز از دیگر ویژگی های این گزارش است.

پرونده آزمون دستیاری مختومه نشده زیرا در گزارش نیز بر این نکته تأکید شده است که از 22 استانی که آزمون دستیاری سال 82 در آن برگزار شده بود تنها 7 استان مورد بررسی قرار گرفته اند

وی در پاسخ به این پرسش که آیا پرونده آزمون دستیاری مختومه شده است یا خیر، در گفتگو با مهر تأکید کرد: این پرونده مختومه نشده است زیرا در گزارش نیز بر این نکته تأکید شده است که از 22 استانی که آزمون دستیاری سال 82 در آن برگزار شده بود تنها 7 استان مورد بررسی قرار گرفته اند و سایر استانها نیز باید بررسی شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اضافه کرد: در گزارش بر این نکته تأکید شد که وزارت بهداشت باید پیگیری های لازم را انجام دهد و این موضوع را دنبال و متخلفین را شناسایی کند.

وی اظهار داشت: پیگیری وزارت بهداشت در مورد تخلفات آزمون دستیاری سال 82 می تواند بر این مسئله تأکید ورزد که افراد متخلف در حاشیه امن قرار نگیرند.

کد خبر 619708

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha