۲ بهمن ۱۳۸۶، ۱۳:۵۰

حجت‌الاسلام نیازی:

بودجه سازمان بازرسی هیچ تناسبی با مأموریت این سازمان ندارد

بودجه سازمان بازرسی هیچ تناسبی با مأموریت این سازمان ندارد

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: محدودیت این سازمان به لحاظ بودجه و اعتبارات به مصلحت کشور نیست.

نیازی در حاشیه همایش «صیانت از وقف» گفت: با بودجه‌ای که اکنون دولت به مجلس داده، مجبوریم بخشی از فعالیت‌های نظارتی خود را کاهش دهیم و کاهش نظارت در واقع به رخنه فساد و سوءجریان کمک می‌کند و این نه برای دولت و نه برای مجلس معنای خوبی ندارد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود: دولت و مجلسی که دغدغه مبارزه با فساد و قانون‌شکنی را دارد، باید توجه ویژه‌ای به بودجه سازمان‌های نظارتی، ازجمله سازمان بازرسی کل کشور کنند و انشاءا... امیدواریم مجلس محترم به این موضوع توجه کند. 

افزایش 47 درصدی نظارت سازمان بازرسی بر معاملات دولتی

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به افزایش 47 درصدی نظارت این سازمان بر معاملات دولتی (اعم از مناقصه و مزایده و ...) گفت: یکی از گلوگاه‌های مفاسد، مزایده‌ها، مناقصه‌ها و معاملاتی است که در دستگاه‌های دولتی انجام می‌شود. وی افزود: خوشبختانه تعامل خوبی بین سازمان بازرسی کل کشور و دستگاه‌های اجرایی وجود دارد و تاکنون این تعامل بسیار اثرگذار بود. رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: کارشناسان و بازرسان سازمان به هنگام برگزاری معاملات در دستگاه‌های مربوط حضور می‌یابند و اگر اشکالی در برگزاری آن ببینند از همان ابتدا و بدون اینکه در تصمیم‌گیری دخالت کنند تذکر می‌دهند.

نیازی به درج اطلاعات مربوط به برگزاری مناقصه دستگاه‌های دولتی در پایگاه اطلاع‌رسانی ملی و لایحه آزادی اطلاعات اشاره کرد و گفت:‌ لایحه آزادی اطلاعات که یکی از اهرم‌های ضدفساد می‌باشد، در دولت گذشته به مجلس داده شد اما متأسفانه هنوز به تصویب نرسید. امیدواریم با تصویب این قانون گام مهمی در زمینه مبارزه با فساد برداشته شود.

کد خبر 625301

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha