۷ بهمن ۱۳۸۶، ۱۱:۰۹

جایزه انجمن کارگردانان به برادران کوئن رسید

جایزه انجمن کارگردانان به برادران کوئن رسید

جوئل و ایتن کوئن برای فیلم جنایی و تلخ "پیرمردها کشوری ندارند" برنده شصتمین جایزه سالانه انجمن کارگردانان آمریکا DGA شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم اعطاء جایزه سالانه انجمن کارگردانان روز گذشته در هتل پلازا لس آنجلس برگزار شد و ایتن کوئن پس از دریافت جایزه اصلی به شوخی گفت: "ما دو تا از این جایزه‌ها داریم."

برادران کوئن پس از رابرت وایز و جروم رابینز که سال 1961 برای فیلم "داستان وست ساید" برنده جایزه شدند، تنها گروه دو نفره تاریخ برگزاری جوایز DGA‌ هستند که جایزه بهترین کارگردان سال را به خانه بردند.

جوئل کوئن در واکنش به جایزه انجمن کارگردانان گفت: "ایتن و من یک کتابخانه در دفتر کارمان داریم که در آن انواع و اقسام جایزه‌هایی را که در این سال‌ها گرفته‌ایم نگه می‌داریم. اسمش را گذاشته‌ایم گوشه خود ما." جوئل افزود: "هر وقت ایتن حالش بد می‌شود یک چیز برمی‌دارد و یکی دو ساعت جایزه‌هایی را که گرفته برق می‌اندازد. این کار حال او را خوب می‌کند. این جایزه (جایزه DGA) از هر جهت خیلی مهم است. حسابی سرش را گرم می‌کند!"

پل تامس اندرسن برای فیلم "خون بپا می‌شود"، شان پن برای فیلم "درون طبیعت وحشی" تونی گیلروی برای تریلر قضایی "مایکل کلیتن" و جولین اشنیبل برای فیلم "زنگ شیرجه و پروانه" دیگر نامزدهای جایزه انجمن کارگردانان بودند.

در سال‌های گذشته تقریبا تمام برندگان جایزه انجمن کارگردانان، جایزه اسکار این بخش را نیز از آن خود کرده‌اند. سال پیش نیز جایزه DGA به مارتین اسکورسیزی برای فیلم "مردگان" رسید که در نهایت برنده جایزه اسکار هم شد.

کد خبر 627802

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha