۲۹ بهمن ۱۳۸۶، ۱۵:۴۱

اعترافات یک خلبان اسرائیلی درباره ترور سید عباس موسوی در سال 1992

اعترافات یک خلبان اسرائیلی درباره ترور سید عباس موسوی در سال 1992

یک خلبان صهیونیست که در عملیات ترور دبیرکل سابق حزب الله لبنان مشارکت داشته، با تشریح گوشه هایی از عملیات ترور وی فاش کرد: این عملیات در نتیجه شکست نقشه ربودن سید عباس موسوی انجام شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه الخلیج، بعد از گذشت 16 سال از جنایت ترور سید عباس موسوی دبیرکل سابق جنبش حزب الله لبنان و"سهام" همسر و "حسین" پسر وی به همراه 5 تن دیگر از همراهانش، یکی از 4 خلبانی که این جنایت را مرتکب شد، گوشه هایی از این جنایت را فاش کرد.

این خلبان اسرائیلی در این اعترافات خود تصریح کرد: ایهود باراک که درآن زمان رئیس ستاد مشترک ارتش بود بعد از آنکه اسرائیل نتوانست خودروی حامل موسوی را شناسایی کند، دستور داد تا همه خودروهای مشایعت کننده سید عباس موسوی را منفجر کنند.

این خلبان که یکی از 4 هواپیمای آپاچی را که درجنایت ترور دبیرکل سابق حزب الله شرکت داشتند، هدایت می کرد، درباره این عملیات تروریستی می گوید: دو فروند بالگرد درحالت آماده باش در فرودگاه " محانیم" منتظر بودند، و دو هواپیمای دیگر هم در فرودگاه " بتست".

این خلبان اسرائیلی درادامه با اشاره به اینکه وی سه ساعت منتظر ماند تا دستور پرواز را دریافت کند، گفت: در این حال یک تیم زمینی حرکت موسوی را در لبنان تحت نظر داشتند.

روزنامه معاریو چاپ تل آویو به نقل از این خلبان اسرائیلی که از وی با نام اختصاری " أ" نام برد، گزارش داد: به وی اطلاع دادند که حرکت کاروان مشایعت کننده سید عباس موسوی از روستای "جبشت" آغاز شد.

سید عباس موسوی به مناسبت شهادت "شیخ راغب حرب" یکی از فرماندهان حزب الله لبنان در روستای جبشت سخنرانی کرد.

دبیرکل سابق جنبش حزب الله لبنان در فوریه سال 1992 به شهادت رسید.

این خلبان درادامه اعترافات خود می گوید: بعد از مخابره شدن این موضوع به سرعت پرواز کردیم تا فرصت را ازدست ندهیم و نقشه این بود که کاروان مشایعت کننده را درخیابانی عریض بدور از مناطق مسکونی هدف قرار دهیم.

وی افزود: درحالی که دو هواپیما برای هدف قرار دادن کاروان پرواز کردند، دو هواپیمای دیگر نیز به سمت ساحل لبنان پرواز خود را آغاز کردند تا در صورت تغییر مسیر خودورها به سمت دریا، آنان را مورد هدف قرار دهند.

خلبان اسرائیلی تصریح کرد: من بعد از ده دقیقه از بلند شدن متوجه خودروهای سیاه رنگ و یک دستگاه خودروی جیپ شدم که محافظان موسوی در آن بودند و این خودروها با سرعت زیادی حرکت می کردند. اما خودرویی را که موسوی درآن بود، شناسایی و شروع به تعقیب آن کردیم.

وی تاکید کرد: خودروی حامل سید عباس موسوی با هدف استتار بارها جای خود را در مسیر کاروان تغییر می داد به طوریکه عملا قدرت شناسایی آن را ازدست دادیم دراین هنگام بود که دستور بمباران همه خودروها را دریافت کردیم تا از عملیات ترور مطمئن شویم.

خلبان اسرائیلی درادامه اعترافات خود اظهار داشت: هواپیماهایی که نیروهای هوایی رژیم صهیونیستی برای استفاده از آن در آمریکا آموزش دیدند، موشک اول را با فاصله 5 کیلومتر پرتاب کردند به طوری که منجر به منفجر شدن خودروی اول و انهدام آن شد و این خودرو به عقب منحرف شد به طوری که به خودروی پشتی خود وابسته به جنبش امل برخورد کرد. دراین لحظه احتمال داده شد که این خودرو، خودروی حامل سید عباس موسوی باشد.

وی افزود: بعد ازآن، مسافت خود را با کاروان مشایعت کننده سید عباس موسوی کم کردیم، دراین هنگام خودروی حامل محافظان موسوی درکنار ماشین شعله ور ایستاد و بقیه خودروها هم همانطوری که پیش بینی می شد، به طرف دریا تغییر مسیر دادند. دراین هنگام خودروی جیپ را هدف قرار دادیم و منهدم کردیم اما خالی از سرنشین بود. هواپیمای دوم به سوی محافظان درحالی که از ماشین پیاده شدند، به طرف زمین تیراندازی کردند، بدون اینکه متوجه شود آنان را هدف قرار داده است یا نه. در همین حال دو هواپیمای دیگر بر فراز دریا ظاهر شدند و به سوی خودروهای نجات یافته رفتند و آنها را هدف قرار دادند.

خلبان اسرائیلی درادامه توضیح داد : هواپیمای وی از همه طرف از سمت زمین هدف قرارگرفت و هنگامی که فرود آمد متوجه شد که مورد اصابت قرار گرفت و بعد ازآن از خبرها شنیدیم ؛ سید عباس موسوی به همراه همراهانش کشته شد.

وی درادامه اعترافات خود تصریح کرد: عملیات پرواز 10 دقیقه طول کشید درحالیکه عملیات ترور 5 دقیقه به طول انجامید.

این عامل ترور سید عباس موسوی درادامه افزود: تا پیش از عملیات می دانستیم که هدف ازاین عملیات شخص مهمی است چرا که کاروان مشایعت کننده بیانگر آن بود اما به ما اطلاع نداده بودند که هدف موسوی است.

وی افزود: فرماندهان نیروی هوایی اسرائیل درعین حال نسبت به موفقیت این عملیات که " ساعت شبانگاهی" نامیده شد، تردید داشتند چراکه شناسایی هدف امری بسیار دشوار بود.

این خلبان درادامه تاکید کرد: بر اساس تحقیقات به عمل آمده که بخش اطلاعات نظامی اسرائیل در سال 2006 توسط " ژنرال عاموس جلبوع " انجام شد، به طراح این عملیات انتقاد شدیدی وارد کرد.

وی درپایان فاش ساخت : نقشه اصلی، ربودن سید عباس موسوی برای سازش با حزب الله بر سر موضوع خلبان "رون آراد" بود و این عملیات ترور درنتیجه شکست طرح ربودن موسوی و با تایید "موشه ارینز" وزیر جنگ آن زمان انجام شد.

کد خبر 641020

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha